כסף וצרכנות

הגבינה הצהובה המוזלת נעלמה מהמדפים: מדוע תאלצו לשלם יותר?

בשבועות האחרונים הצרכנים שמגיעים למעדניה לא מצליחים למצוא את הגבינה הצהובה המוזלת. זו הסיבה שהיא נעלמה 
מערכת ice |  1
גבינות (צילום pixabay)
האם לאחרונה הגעתם למעדניה וניסיתם למצוא את הגבינה הצהובה המוזלת ולא מצאתם? אתם לא לבד. בשבועות האחרונים לא  ניתן למצוא בסופר את הגבינות הצהובות המוזלות שיובאו על ידי רשתות השיווק הגדולות. אז מה גורם למחסור זה?
בשנת 2022 נקבעה מכסה לכמות גבינה מוזלת מיובאת במסגרת מכסות פטורות ממכס והכמות חוסלה. המכרז למכסה לשנת 2023 מפורסם רק בימים אלה ולכן ייתכן שרק בעוד מספר שבועות לא קטן יפורסמו הזוכים והגבינות יגיעו לארץ.

6000 טון של גבינה צהובה זולה אושרו בשנת 2022 ובעקבות המחאה על עליות המחירים, הגבינה הזולה הפכה לאטרקטיבית הרבה יותר וגרמה להתנפלות הצרכנים שחיסלו אותה מהר מהצפוי.
אתם בטח שואלים את עצמכם למה לא מגדילים את המכסה, בטח אם היא נגמרה כל כך מוקדם. אז כמו לא מעט דברים במדינה, הנושא נמצא באחריות של מספר משרדי ממשלה: החקלאות, הכלכלה והאוצר.
בכל הנוגע למכסות, במשרד החקלאות טוענים כי משרד הכלכלה הוא האחראי על גובה המכסות, במשרד הכלכלה מסבירים כי האחריות שלהם היא רק על החלוקה והביצוע, אך כל הכמות עצמה אחראי רק משרד האוצר בו לשר האוצר הסמכות לחתום על צו ביטול מכס.
הכמות שסוכמה מעוגנת בהסכם החלק האחרון שסוכם עם הרפתנים וזאת במטרה להוזיל עלויות, אך במקביל לא לפגוע במשק החלב המקומי. ב-2023 המכסה הייתה אמורה לגדול ל-10,000 טון בשנה, אך כעת ישנם קולות הקוראים לביטול הרפורמה וייתכן כי הכמות תישאר כפי שהייתה בשנה שעברה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הגבינות נעלמו בגלל שכך היצרנים המקומיים
    פאול 03/2023/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יכולים להתעשר על חשבון הציבור. אז פשוט לא לקנות! אפשר לחיות גם ללא הגבינות הצהובות מלאות השומן. את הסידן הדרוש אפשר לקבר גם ממוצרים אחרים.
    סגור