כסף וצרכנות
גרים אצל ההורים וחוסכים שכר דירה - אבל מבזבזים על מוצרי יוקרה
בצל יוקר המחייה ומחירי הדירות, צעירי העולם בוחרים להישאר בבית ההורים. הנתון המפתיע הוא העובדה שאת הכסף שהם אמורים לחסוך לכאורה - הם מבזבזים על מותגי יוקרה
משבר הדיור ויוקר המחייה בעולם הגיע גם אל צעירי ארה"ב, כך מודיעה חברת מורגן סטנלי, ומתברר שקרוב למחציתם עברו או נשארו לגור עם ההורים כדיי לחסוך או עקב אי היכולת שלהם לשלם שכר דירה. אבל, מתברר כי הכסף שהם חוסכים לכאורה לא נשאר אצלם הרבה זמן ודווקא יוצא דיי מהר מהכיס עבור מוצרים של מותגי יוקרה.
על פי לשכת מפקד האוכלוסין בארה"ב, כמחצית מצעירי ארה"ב בטווח גילים של 18-29 גרים עם הוריהם ועל פי מורגן סטנלי מדובר בשיא שלא נראה מאז ימי השפל הגדול לפני כמעט 100 שנים. המגמה הזו החלה באופן מפתיע בשנת 2020 עם עלייתה של המגפה במסגרתה 49.5% נותרו עם הוריהם.
מי שמרוויחים לכאורה מהנתונים הללו הם דווקא מותגי היוקרה למיניהם שחווים עליה משמעותית במכירות ובביקוש. הכסף של הצעירים הללו מתחיל ללכת בעיקר אליהם במקום לצרכים הכרחיים יותר כמו שכר דירה וקניות לבית. בהתאם לכך, המותגים הללו, ביניהם חברת רולקס, כריסטיאן דיור, טיפאני אנד קו, לואי ויטון ונוספים רואים כיצד גיל הצרכנים שלהם הולך ויורד.
סקר שנערך בקרב צעירים דיווח שכ-51% מהם בחרו לעבור להורים כדיי לחסוך כסך ו-39% אמרו שהם פשוט לא יכולים לשלם שכר דירה. עם זאת, סיבות נוספות הן המחירים הגבוהים של הלימודים האקדמיים ונישואים מאוחרים.
עוד ב-
מגמה נוספת ודומה ניתן לראות בממלכה המאוחדת שבה כ-42% מהצעירים גם הם גרים עם ההורים וזה הנתון הגבוה ביותר מאז שנת 1996. במקביל, בחצי הראשון של השנה חברות רבות חוו עלייה משמעותית במחירים, דוגמת 'ברברי' עם עלייה של 11%, לואי ויטון, הנסי, דיור ואחרים עם עלייה של כ-19%.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה