כסף וצרכנות

מחירי הדלק והחשמל מזנקים: "גל נוסף של עליות בדרך"

יו״ר נשיאות המגזר העסקי התייחס לזינוק הצפוי במחירי הדלק ומתריע הערב מפני גל עליות שעלול להציף את המשק בעקבות המהלך
מערכת ice |  1
מחיר הדלק צונח (צילום vecteezy)
דובי אמיתי , יו״ר נשיאות המגזר העסקי מגיב לפני שעה קלה על עליית מחירי הדלק לצד העלייה הצפויה במחיר החשמל, ומתריע כי אלה עלולים להוביל לגל נוסף של התייקרות מחירים מה שיכול להאיץ את האינפלציה. עוד טען כי הממשלה צריכה ליצור "רצועת מחיר" לבנזין ולסולר ולעשות שימשו בכלי הפחתת מס בלו ביחס אליה.
מינהל הדלק והגז במשרד האנרגיה הודיע היום כי בחצות הלילה שבין רביעי לחמישי יעודכנו מחירי מוצרי הדלק הנמצאים בפיקוח, הנמכרים לצרכן בתחנות הדלק. 
לפי החלטת משרד האנרגיה, המחיר המרבי לליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת לצרכן בתחנה בשירות עצמי (כולל מע"מ) לא יעלה על 6.85 ש"ח לליטר, עליה של 39 אגורות מעדכון קודם. תוספת בעד שירות מלא תעמוד על 21 אגורות לליטר (כולל מע"מ), ללא שינוי מעדכון קודם.
אמיתי מחה בדבריו נגד המהלך והתריע "העלייה במחירי הדלק ומחיר החשמל יכולים להוביל אותנו לגל נוסף של עליית מחירים לצרכן, מה שעלול להאיץ את האינפלציה. מבנה המס הנוכחי על הדלק מעוות, כך שבעת עליית מחירי האנרגיה חלק הבלו נותר קבוע בעוד שהכנסות המדינה עולות בשל חלק המע"מ, מה שמביא לעלייה המחיר לצרכן בנוסף להתייקרות הדלק עצמו.
"על הממשלה להמשיך ולעשות שימוש בכלי הפחתת בלו זמנית בכדי לרסן את עליות במחירי הבנזין והסולר, ולהפחית את הלחצים האינפלציוניים ועלייה נוספת במחיר תשומות הייצור, ביוקר המחיה ובמדד המחירים לצרכן. עמדתנו היא כי על משרד האוצר לקבוע רצועת מחירים הכוללת מחירי מקסימום למחיר הבנזין והסולר, וביחס אליהם לממש את כלי ההקלה במס הבלו".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כבר אין קמפיין בחירות (ל"ת)
    יעקב 12/2022/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור