כסף וצרכנות

רשות המסים תחייב אתכם ב-30%? זה מה שאתם חייבים לעשות

 ישנו רף, של 100,000 שקל בחובה, שאם יתרת החו"ז עולה עליה,  רשות המסים עלולה לראות בכך משיכת דיבידנד שחייבת במס 30% אם מדובר בבעל מניות מהותי  או 25% אם מדובר בבעל המניות הלא מהותי
מערכת ice | 
רשות המסים יוצאת למלחמה (צילום פלאש 90/ אוליביה פיטוסי)
המגזין הפיננסי פיינלי, ריכז את מהלכי מיסויים קריטיים שבעלי שליטה בחברות צריכים לבצע עד 31.12, כאשר נותרו כעת פחות מחודשיים לסגירת השנה הפיננסית, כאשר ה הצעד הראשון הוא בדיקת מקדמות למס הכנסה.
הוסבר כי בעיקרון רו"ח המייצג של החברה אמור לעשות בדיקת מקדמות לפחות פעמיים בשנה, בין ה-5 ל-9 בחודש ולוודא שהמקדמות שהחברה משלמת מספיקות לתשלום המס החזוי לשנה השוטפת. חשוב לעשות את הבדיקה הזאת מספיק זמן לפני סוף השנה על מנת להיערך תזרימית למצב שבו יהיה צורך בהגדלת המקדמות.

אבל גם אם מסיבה כלשהי זה לא בוצע, כמו שאומרים עדיף מאוחר מאשר אף פעם-  "חשוב לעשות את הבדיקה הזאת עכשיו,  גם אם לא נשאר הרבה זמן עד סוף השנה כדי לדעת את המצב,  ולפרוס, במידת האפשר את המקדמות לחודשים קדימה שגם אם יזלגו לשנת 2023 לפחות נדע, שאנחנו לא מחכים למועד ההגשה ולא צוברים ריבית (כ-4%+הצמדה) לא מוכרת עד מועד התשלום סופי".
המהלך השני הוא בדיקת יתרות חו"ז בעלים בחברות. ישנו רף, של 100,000 שקל בחובה, שאם יתרת החו"ז עולה עליה,  רשות המסים עלולה לראות בכך משיכת דיבידנד שחייבת במס 30% אם מדובר בבעל מניות מהותי  או 25% אם מדובר בבעל המניות הלא מהותי. מה שאומר, שכדאי לדעת מהי היתרה לפני 31.12  ולהיערך בזמן למצב שבו יתעורר הצורך להזרמת משאבים מבעל השליטה לחברה  כדי לחסוך את תשלומי המיסים שעלולים להיווצר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה