כסף וצרכנות
סנפרוסט תתאושש מסערות הנחש והעכבר? הפגיעה במכירות נחשפת
לאחר הריקול והירידה הצפויה במכירות הכלליות של מוצרי החברה, היום נחשפים הנתונים בנוגע למפלה של סנפרוסט ובעיקר בנוגע לשיבה ההדרגתית שלה לבית של הצרכן הישראלי
לאחר סערת המזיקים שנמצאו בתוך אריזות הירקות של סנפרוסט, אתר "כלכליסט" חושף היום מה היקף הפגיעה שהחברה, בבעלות תנובה, באמת חוותה ובייחוד כמה מהר הצרכן הישראלי כבר כנראה הספיק לשכוח ואולי אפילו לסלוח על המקרה.
באופן כללי נמצא כי המכירות של ירקות קפואים חוו צניחה לזמן קצר, אך רק שבוע לאחר פרסום המחדל המכירות זינקו בחזרה להיקף הכנסה שבועית של 12.4 מיליון שקלים, ביחס ל-12.9 מיליון שקלים לשבוע, שנרשמו בשבוע לפני החשיפה. סנפרוסט ספציפית הצליחה להחזיר את המכירות שלה להיקף של 11.4 מיליון שקל.
טרם פרסום הפרשה המותג נהנה משליטה בתחום הירקות הקפואים, עם כ-45% מכירות בחודש רגיל, ללא חגים. יחד עם זאת, בעת הפרסום המכירות ירדו רק ל-41.4% בשבוע בו התגלה העכבר. השבוע בו התגלה הנחש היה יותר קריטי עבור החברה והמכירות צנחו ל-25.2%, כשזה השבוע שבו גם החל הריקול של המוצרים.
בתקופה קצרה זו, בה סנפרוסט הוכרחה לפרוש לזמן קצר משיווק השעועית, המתחרות שלה ברמי לוי ושופרסל חוו עלייה של כ-5% במכירות. יחד עם זאת, כאמור נדמה שסנפרוסט חוזרת לעצה ומכירותיה עלו אט-אט ל-37.7% בשבוע שעבר, ובו גם הודיעה שתחזור לשווק את השעועית הידועה לשמצה.
בתקופה קצרה זו, בה סנפרוסט הוכרחה לפרוש לזמן קצר משיווק השעועית, המתחרות שלה ברמי לוי ושופרסל חוו עלייה של כ-5% במכירות. יחד עם זאת, כאמור נדמה שסנפרוסט חוזרת לעצה ומכירותיה עלו אט-אט ל-37.7% בשבוע שעבר, ובו גם הודיעה שתחזור לשווק את השעועית הידועה לשמצה.
עוד ב-
למרותה עלייה המתונה במכירות, עדיין עומד בפני החברה אתגר גדול והוא לחזור ולשלוט בשוק - דבר שייקח זמן וכנראה לא יקרה באופן מלא לקראת חגי תשרי. את זאת נראה כי היא מתכננת לעשות על ידי הוספת עובדים ממיינים, הגברה של קו הבקרה של השעועית, לצד התרחבות בגזרת בקשת האיכות והטכנולוגיה.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(1):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
1.חוצפהיוסי 12/2022/04הגב לתגובה זו0 0ממשיכים למכור מוצר לא נקי ובמקביל מייקרים את המוצר. למה עוד קונים את המוצר?סגור