כסף וצרכנות

מכה לעוף טוב: זה הכיתוב שלא יוסר מהאריזות

רשות הפטנטים פסלה את בקשתה של "עוף טוב" - לנחס את המילה "צ'ונגו (אצבעות עוף) כסמל מסחרי בלעדי נפסלה - החברות המתחרות יוכלו לעשות בה שימוש
מערכת ice |  1
עינת שרוף בקמפיין לעוף טוב (צילום ליאור נורדמן)

הליך משפטי שהתנהל בין שלוש חברות הפטם והעופות מהגדולות במשק – "עוף טוב",  "מילועוף", וחברת "מילנדה" (בעלת המותג טיבעוף), הגיע לסיומו בהפסד של הראשונה.

שלוש החברות הגישו בקשות לרישום סימני מסחר שהמוטיב העיקרי בשלושתם היה המילה "צ'ונגו" (יחד עם תוספת של סימני הבית של החברות). בוחנת סימני המסחר קבעה תחילה כי יש לקיים בין הסימנים "הליך תחרות" בו כל אחת מהחברות תצטרך להוכיח מדוע היא בעלת הזכות לרשום את סימן המסחר.

 
חברת "מילועוף" - אשר "צ'ונגו" מתוצרתה נמצא כבר שנים בשוק –  טענה באמצעות עורכי דינה גבי דיסני ולירון קורן ממשרד ש. פרידמן, אברמזון ושות' ואליה הצטרפה גם חברת טיבעוף שיוצגה באמצעות עו"ד ארז הרכבי כי המילה "צ'ונגו" הפכה להיות מקובלת במסחר ומשמעותה רצועות עוף מטוגנות בציפוי ("אצבעות עוף"), ממש כמו שהמילים "שניצל", "נקניקיות" או "נגיסונים" הפכו להיות במהלך השנים מילים גנריות המקובלות במסחר. מסיבה זו טענו האחרונות, יש להתעלם מהמילה בסימן המסחר ולהתייחס רק לשאר רכיבי הסימן – אשר מובדלים ומובחנים אחד מהשני.


בניגוד לכך, חברת עוף טוב טענה כי היא בעלת הזכויות במילה "צ'ונגו" ולכן יש לאפשר לה - ולה בלבד - לרשום את סימן המסחר. אילו טענה זו הייתה מתקבלת הדבר היה עלול להשפיע על זכותם של אחרים בשוק המזון להמשיך ולעשות שימוש חופשי במילה על מנת לשווק רצועות עוף.


בהחלטה שניתנה בסוף החודש האחרון, רשות הפטנטים קיבלה את טענתן של האחרונות וקבעה כי המילה "צ'ונגו" מקובלת בענף המזון וחברות רבות עושות שימוש במונח זה. מסיבה זו יש להתעלם ממילה זו בסימן המסחר (כאילו הייתה מילה "שקופה") ולהתייחס לשאר רכיבי הסימן שהיו מספיק מובחנים אחד מהשני.

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מתי תלמדו לכתוב עברית .... "לנחס את המילה "צ'ונגו"
    שש 08/2022/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צריך להיות כתוב "לנכס את המילה .." מלשון "נכס"
    סגור