כסף וצרכנות

בגלל תנאי האקלים: מחירי הבשר בדרך לזינוק

בכירים בתעשיית הבשר בארה"ב מזהירים כי מחירי הבשר עלולים לטפס "אם הבצורת תימשך במהלך השבועות הקרובים" 
מערכת ice |  1
הבשר בדרך לירידת מחיר דרסטית (צילום pexels)

מחירי בשר הבקר באמריקה צפויים לעלות כאשר הבצורת הקשה ברחבי מערב ארה"ב מאלצת שחיטות בקר המוניות - ומפיצי בשר טוענים שאסון הטבע עלול לשמר את המצב במשך שנים. כך עולה מדיווח ב"ניו יורק פוסט", כשלפי דבריו של של ויקטור קוללו, מנהל תחום הבשר של רשת המכולת מורטון וויליאמס בניו יורק, אשר הובאו בדיווח, "אנחנו לא יודעים לאן המחירים עלולים להגיע, אבל יתכן שהם יחזרו לרמות של 2020".  


לפי הפרסום, במהלך התפרצות מגפת הקורונה, הושבתו מפעלי עיבוד בשר ברחבי המדינה, ופגעו באספקה, בעוד ביקוש הצרכנים לבשר בקר, המשיך גם בסגר. בשנת 2020, מכולות מכרו בשר צלעות בכ-12 דולר לפאונד (כ-450 גר'), בהשוואה לקצת פחות מ-9 דולר כיום. פילה מיניון זינק ל-18 דולר לפאונד, לעומת 14 דולר כעת, לפי קוללו.


 עוד עולה כי גם עכשיו, מחירי הבשר ממשכים להיות גבוהים בהרבה מהרמות שלפני המגפה בשנת 2019, כאשר בשר הצלעות עלה 6 דולר לקילוגרם והפילה מיניון היה 9 דולר לפאונד. "עדיין לא ראינו עליות, אבל אם הבצורת תימשך במהלך השבועות הקרובים, הספקים שלנו אומרים לנו שהמחירים יעלו", אמר למגזין האמריקאי, ג'ו פריסי, נשיא רשתות הסופרמרקטים Gristedes ו-D'Agostinos בניו יורק.

גם בעלי מסעדות הבשר והסטקיות, מתכוננים לעליות משמעותיות. המסעדן הוותיק צ'רלי פאלמר, המפעיל 16 מסעדות כולל חמש מסעדות סטייקים, אמר כי הוא מצפה להעלות את המחירים במנות פריים בכ-5% עד 10% עד סוף השנה. פילה מיניון של 56 דולר יכול לעלות עד 61 דולר ו-72 דולר יכול להגיע ל-79 דולר.
בתגובה, לפי הפרסום, השף עטור השבחים כבר מחליף כמה מהסטייקים היוקרתיים בתפריטיו ב"נתחים משניים" כמו סינטה עליונה, סטייקים פלטירון ומה שנקרא בשר ליפטר, שמגיע משרירים דקים סביב הכתפיים. "אנחנו הולכים לראות סטייקים בתפריטים שאנשים מעולם לא שמעו עליהם", אמר פאלמר לפוסט.
עוד צוין כי גם מסעדת ה- Uncle Jack's Steakhouse, המוכרת על ידי המקומיים, שוקלת אם להגדיל את עלות ההמבורגרים והסטייקים מ-25 דולר ל-28 או 29 דולר. זאת לאחר שמרכז הבשר של ווסטסייד מנהטן, הוסיף המבורגרים וכריכי סטייקים לתפריט ארוחת הערב במהלך המגיפה כדי לתת לסועדים אפשרויות בעלות נמוכה יותר.
 


הבעיה היא שמגדלים לא יכולים לקיים את כל הפרות בעדריהם מכיוון ששטחי העשב התייבשו בתנאי הבצורת הגרועים ביותר מזה עשור. ביוני, 2,000 פריטי בקר בקנזס מתו כתוצאה מהחום. בתגובה, המגדלים נאלצו למכור את בעלי החיים שלהם מוקדם, מה שמדלדל את מספר הפרות המבוגרות יותר. לפי הערכות המגזין האמריקאי, עדרי הבקר המייצרים בארה"ב עלולים להצטמצם בעד 20% אם התעשייה תיפטר מהפרות המבוגרות יותר, המולידות עגלים.

"ההשלכות של פחות פרות שיולדות עגלים הן שבמהלך השנים הקרובות יהיו מחירי בשר בקר גבוהים יותר", הסביר פיטר בוזו, סגן נשיא מחסן השף, ספק מזון למסעדות יוקרה.

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לעבור לתחליפים מהר!
    אנליל 08/2022/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    העתיד בתחליפים של חלבון וכמה שיותר יותר טוב לכדור הארץ שאותו הפרות מזהמות בגדול !
    סגור