כסף וצרכנות

המאפים והקינוחים יורדים מהמדפים: "ליקויים חמורים, סכנה לבריאות הציבור"

צו הפסקה מנהלי ניתן לעסק "סונבול קולינריה בע"מ" אחרי שבוצעו מספר בדיקות בהן נמצאו ליקויים חמורים ובעל הסק לא תיקן אותם ואף תקף את המפקחים שהגיעו לביקורת
מערכת ice |  1
בורקס (צילום freepik)
ד"ר רנא שיבלי, סגנית רופאת מחוז צפון, חתמה היום (חמישי) על צו הפסקה מנהלי לעסק "סונבול קולינריה בע"מ" (מאפיה וקונדיטוריה), שכונת אלמקאזח, עספיא. "בתוקף סמכותי לפי סעיף 20 לחוק רישוי עסקים , התשכ''ח 1968, אני מוציאה בזאת צו הפסקה (צו סגירה)  מנהלי המצווה עליך או על כל אדם אחר הפועל מטעמך להפסיק באופן מידי את הפעלת המאפיה והקונדיטוריה של העסק "סונבול קולינריה בע"מ" שבשכונת אלמקאזח, עספיא אשר נמצא בניהולך", נכתב במכתב שנשלח לבעל המאפיה.
"במסגרת הצו על המאפיה והקונדיטוריה שבעסק להיות סגורות כולל הפסקה מידית של יצור, שיווק, הוצאה והכנסת סחורה וכל פעילות אחרת במסגרתן. החלטתי להוציא את הצו מן הנימוקים הבאים: ביום 06.07.2022 ערכתי לכם שימוע בעניין שקילת הוצאת צו סגירה מינהלי לעסק לאור ממצאי הביקורת מיום 28.06.2022 שבוצעה על ידי נציג לשכתנו (מפקח מזון בכיר). הביקורת בעסק הייתה חלקית בלבד (כללה רק את החנות וחדר קצפות)  לאור חוסר שיתוף פעולה מצדכם שלווה באיום ותוקפנות מילוליים כלפי מפקח משרדנו ודרישתך כי יצא מהעסק ויפסיק הביקורת".
"בביקורת נמצאו ליקויים חמורים המהווים סכנה לבריאות הציבור. הליקויים העיקריים שנמצאו בביקורת הנ"ל פורטו בהזמנה לשימוע מיום 04.07.2022 . כלל הליקויים שנמצאו פורטו בדו"ח הביקורת מיום 29.6.22 המהווה חלק בלתי נפרד מצו זה. הליקויים העיקריים שנמצאו בביקורת הנ''ל הם: ביצוע שיפוצים במבנה בעת פעילות העסק. ייצור מוצרים רגישים בחדר לא ממוזג, ללא תנאי סביבה מתאימים. תנועת עובדים העוסקים בייצור מוצרים רגישים מוכנים לאכילה מתבצעת דרך חדר ייצור בצק (מוצר גולמי לא מוכן לאכילה)".
"שיווק מוצרים, לרבות מוצרים רגישים, ללא סימון כלל וללא סימון תאריכי תפוגה. העסק נפתח ועובד ללא רישיון ייצור וללא רישיון עסק. לשימוע שנערך היום הגעת לא מוכן. ניכר כי כלל לא עברת על דו"ח הביקורת. מסרת שאין לך עדין תכנית מסודרת של העסק ופרשה טכנית. הודעת כי ידרשו לך כשבועיים לתיקון הליקויים בקונדיטוריה, לרבות ליקויים מהותיים שטרם נתת פתרון לתיקונם".
 
"הגם שמסרת כי הנך מוכן לעצור ייצור מוצרי הקונדיטוריה למשך השבועיים הקרובים, הודעת כי לא תפסיק את יצור המאפים. כמו-כן לא ניתן להבטיח כי עבודות השיפוץ שיש לבצע באזור הקונדיטוריה בעסק לא יובילו לפגיעה תברואית באזור יצור של המאפיה. מה גם שמצבה התברואי של המאפיה אינו ידוע היות שלא אפשרת למפקח משרדנו להשלים את הביקורת. יתרה מכך, נוכח התנהגותך והתנהלותך עד כה לא נוכל לתת אמון בכך שאכן תפסיק לייצר את מוצרי הקונדיטוריה הרגישים בהעדר צו".
"יש לציין כי המדובר במצב מתמשך מביקורות קודמות שאף החמיר, זאת חרף מספר הזדמנויות שניתנו לך לתיקון ושיפור המצב, אותן לא ניצלת. לאור המשך קיומם של ליקויים חמורים אלו, העדר פעולתכם לתיקונם באופן מלא לפי הדרישות והיעדר מידע לגבי המצב התברואי והתפעולי במאפיה, החלטתי להוציא צו הפסקה מינהלי למאפיה ולקונדיטוריה שבעסק (ללא המרכול). התנאים לביטול ו/או ביטול חלקי של הצו פורטו בפניך בתום השימוע ומופיעים בפרוטוקול השימוע שישלח אליך. תחולתו של צו זה הינה מידית. על העסק (מאפיה וקונדיטוריה) להיות סגור ללא כל פעילות מרגע קבלת צו זה. צו זה יצא לאחר התייעצות עם עו"ד שירי בן ארי, היועצת  המשפטית".
בהתאם לסעיף 22 לחוק, אתה רשאי לבקש ביטול צו זה מבית משפט השלום או מבית משפט לעניינים מקומיים אשר מוסמך לבטל את הצו או לאשרו, עם או בלי שינויים. הגשת הבקשה לא תעכב את ביצוע הצו, כל עוד לא החליט בית המשפט החלטה אחרת. בהתאם לסעיף 25 לחוק, מי שאינו מקיים צו הפסקה, דינו מאסר לתקופה של עד 18 חודשים. בהתאם לסעיף 24 לחוק, אני מורה למשטרת ישראל לנקוט באמצעים הדרושים כדי להבטיח ציות להוראות הצו ולהביא להפסקתו המידית של העיסוק בעסק הנ"ל".
"בהתאם לסעיף 21 לחוק צו זה יעמוד בתוקפו למשך עד 30 יום, אך אני רשאית לבקש הארכתו מבית משפט השלום או מבית המשפט לעניינים מקומיים אשר רשאי להאריך את תוקף הצו ללא מגבלת זמן. הגשת בקשה לבית המשפט כאמור תאריך את תוקף הצו ב -7 ימים".
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ככה מייצרים חוסרים
    שוגי 07/2022/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וככה מייצרים משברים מעניין אף אחד לא התלונן על שלשולים וכאבי בטן אז …
    סגור