כסף וצרכנות

5,000 דולר מענק לעוזבים את המדינה: זה המבצע החדש

רשות האוכלוסין וההגירה תפתח במבצע הגירה מרצון בו כל משפחה פיליפינית לא חוקית שתעזוב את הארץ תקבל מענק. תוכנית דומה עומדת לצאת גם עם מסתנני אפריקה
מערכת ice |  3
עובדים זרים (צילום יוסי זמיר/פלאש90)
רשות האוכלוסין וההגירה הכריזה על מבצע בו תעודד הרשות יציאה מהארץ מרצון לאזרחים השוהים שלא כחוק בישראל. במבצע, שייפתח ביום שישי הקרוב ויימשך עד לחודש נובמבר, תקבל כל משפחה פיליפינית עם ילדים מענק של 5,000 דולר במקרה שתעזוב את הארץ מרצונה.
על פי נתוני הרשות, נכון לשנות 2020, ישנם בישראל כ-30,000 מהגרי עבודה לא חוקיים, ואותם מנסות הרשויות להרחיק מהארץ. בינואר 2018 אושר בממשלה ההסכם שיגרש את העובדים הלוא חוקיים לרואנדה. גם אז הוצא מענק במתכונת דומה, על סך 3,500 דולר. גם רואנדה עצמה היתה אמורה לגזור קופון כשקיבלה על כל אדם שתקלוט 5,000 דולר. אך בסופו של דבר התכנית לא יצאה לפועל בגלל לחץ אירופאי שהופעל על נשיאת רואנדה וההסכם קרס.

בשנים עברו כבר נעשו ניסיונות נוספים כאלה, כולל כאלה של אכיפת החוק וגירוש המסתננים, אך לאחר התנגדות ארגוני זכויות אדם המהלך נעצר. בעקבות כך ברשות האוכלוסין וההגירה הסיקו מסקנות והכריזו על התוכנית לעיל, בשיתוף עם ממשלת הפיליפינים והשגרירות הפיליפינית בישראל. 
אין ספק שמדינת ישראל נקלעה למצב מצער שהיא צריכה לשלם לאנשים כדי שיעזבו אותה. על פי הפרסום האתר וואלה, מנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה, תומר מוסקוביץ' מתכנן תוכנית נוספת כזו, גם למסתננים מאפריקה. "רוב השוהים הבלתי חוקיים הם כאלה שנכנסו כתיירים, אריתראים, וסודנים. אנחנו עובדים במרץ על מבצע יציאה מרצון, למדינה של נתינים ששוהים פה - ומקדמים הסדר שפרטיו יפורסמו בעתיד הקרוב". אמר מוסקוביץ' לוואלה.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מענק
    ברוך 07/2022/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קודם להעיף את אלו שיושבים בכנסת בושה לא עושים כלום רק מחמימים את הכסף וצורחים
    סגור
  • 1.
    סליחה .. גם עולה חדש שרוצה לעזוב מגיע לו מענק (ל"ת)
    אריק 06/2022/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • הגעתם קיבלתם סל קליטה בשווי של מאות אלפי שקלים ועכשיו..
    יאיר 07/2022/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתם רוצים לעזוב ולקבל מתנה ?
    סגור