כסף וצרכנות

בזק בבשורה משמעותית לגולשי האינטרנט בישראל

החברה הכריזה על שינוי קיצוני בשיטת העבודה שלה, שתחסוך למנויים הרבה מאוד צרות, שיחות למוקדי תמיכה ואולי אפילו קצת כסף
יאיר מור | 
דודו מזרחי, מנכ"ל בזק (צילום טוויטר/בזק)
בזק קיימה הבוקר סוג של מסיבה (ולא רק במובן של מסיבת עיתונאים), בה הודיעה את ההודעה שלה ייחלה כבר שנים, והצליחה לסבך בדרך ראש ממשלה ולא מעט בכירים אחרים בחקירות פליליות (תיק 4,000 – בנימין נתניהו, שאול ואיריס אלוביץ', סטלה הנדלר, שלמה פילבר, ניר חפץ, אלי קמיר ועוד רבים): החל מיום ראשון הקרוב (3.4.2022), היא תציע ללקוחות בישראל "באנדל" אינטרנט – כלומר, תשלום אחד על תשתית החיבור לרשת ועל שירות החיבור (ISP).
בעשורים הקודמים, בעקבות ניסיונן של הממשלות שבאו והלכו לשים סוף למונופול של בזק בתחום התקשורת, הותר לה להציע אך ורק תשתית, בעוד את שירות האינטרנט עצמו היא נאלצה להשאיר לחברות חיצוניות (אם כי אחת מהן היתה בזק בינלאומי, שעליה שלטה בזק, כך שהיא עדיין נהנתה מיתרון בולט מאוד). ההשלכה היתה שבמשך שנים נאלצו מנויים להירשם לשתי חברות שונות כדי להתחבר לאינטרנט – בזק או הוט לתשתית, ואז בזק בינלאומי, נטוויז'ן (שנבלעה על ידי סלקום), אינטרנט זהב (שנבלעה על ידי פרטנר) וכדומה לחיבור לאינטרנט. הדבר יצר כפל תשלומים ואף סרבול בשירות עצמו, שכן בעת תקלה כל אחת משתי החברות נהגה להשליך את האשמה על השנייה. בעשור האחרון שופר המצב בזכות רפורמת השוק הסיטונאי, שיצרה מצב בו הספק גובה מהמנויים את כל התשלום – כולל זה לבזק – ולכן הוא היחיד שהם צריכים לפנות אליו במקרה של תקלה, אך בזק עדיין אחראית לתשתית מאחורי הקלעים, והיא נהגה לקפח לקוחות שוק סיטונאי בתיקון תקלות על ידי הגבלת התדירות שבה טכנאים שלה מורשים לבצע עבודות עבור לקוחות שאינם משלמים לה ישירות.
כעת, אומר מנכ"ל החברה, דודו מזרחי, "זהו יום היסטורי לשוק התקשורת הישראלי – היום בו ישראל מפסיקה להיות חריגה ומבטלת את הפיצול בין ספק לתשתית. מדובר במהלך צרכני מהמעלה הראשונה. הפיצול ההיסטורי שהיה קיים עד היום בין ספק אינטרנט לתשתית יצר עיוות שלא קיים באף מדינה אחרת בעולם, ופגע בלקוחות הישראלים. מהלך האיחוד מאפשר לבזק להציע, לראשונה, חבילת אינטרנט מלאה מקצה לקצה ומגוון רחב של שירותים על גביה".
כעת, יוכלו צרכנים להתחבר לחבילת אינטרנט של בזק לבדה, בתשלום אחד ישיר לחברה שהתשתית שלה מגיעה למספר הבתים הגדול ביותר בישראל (לפחות עד שפרטנר או IBC, שהתשתית שלה משמשת את אנלימיטד, הוט וסלקום, יעקפו את בזק בשיעור הפריסה). החברה ציינה כי כדי לספק את השירות הטוב ביותר היא חתמה על חוזים מול כל 3 החברות שמחזיקות היום סיבים אופטיים לחיבור של ישראל לעולם – בזק בינלאומי, טמרס טלקום וספרקל – ובמקביל על שירותי תוכן (CDN) עם ענקיות התוכן נטפליקס, יוטיוב ופייסבוק, כדי שהלקוחות שלה ייהנו מגלישה בשירותים הללו במהירות המרבית האפשרית.
עם זאת, השירות החדש מוצע אך ורק על תשתית הסיבים האופטיים – שלמרות הפריסה העדיפה של בזק עדיין רחוקה מלהגיע לכל אזרח בישראל – ומחירו רחוק מאוד מלהיות תחרותי מול המתחרות, כך שהשיקול המרכזי כנראה יישאר איזו חברה מגיעה לכל לקוח. פירוט המחירים בכתבה הזו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה