כסף וצרכנות

אופס: המוצר החדש של אפל סובל מבעיה מביכה

אפל השיקה היום מוצר חדש וציפתה לביקורות הנלהבות שיעודדו אנשים להוציא עליו את המחיר המופרז שלו – אך אז התברר שהביקורות כל כך גרועות, שהיא נאלצה להתנצל ולהבטיח תיקונים למוצר
יאיר מור | 
אפל (צילום unsplash)
אפל נחשבת כבר שנים לחברה שכל מוצר שלה – "מושלם". לא חשוב אם היא לא הראשונה להציג מוצר או טכנולוגיה מסוימות – מה שחשוב זה שכל מי שמבין משהוא יודע שכשאפל מוציאה מוצר, הוא יותר בשל מכל מתחרה שאולי קיים בשוק. הבעיה הגדולה היא שזה לא תמיד נכון – והיום (חמישי) זה הגיע למחוזות הזויים במיוחד.
היום הושק Studio Display, המסך החדש והיקר להחריד של אפל, שהוכרז באירוע שערכה לפני כשבוע וחצי ונמכר במחיר של החל מ-1,600 דולר (כ-5,200 שקל) לא כולל מחשב. לפי הנוהג אצל אפל, תחילת המכירה היא גם הרגע שבו לאתרי הטכנולוגיה, שקיבלו את המוצר מראש, מותר לפרסם עליו ביקורות (מחמיאות, מתמיד מחמיאות). אלא שבניגוד למנהגן, הפעם הביקורות לא היו יותר מדי טובות, בלשון המעטה. ליתר דיוק, הן היו מזעזעות.
 
ג'ואנה סטרן, כתבת הטכנולוגיה הוותיקה שעובדת בשנים האחרונות בעיתון וול-סטריט ג'ורנל, כתבה שמי שיקנה את המסך החדש "לא תקבלו מה שאתם משלמים עליו", וכי הוא "לא מסוגל לעמוד מול המתחרים", משום שהוא יקר מדי ואינו תומך בטכנולוגיות שמסכים זולים בהרבה תומכים בהן, כגון טווח דינמי רחב (HDR, יכולת להציג איזורים מוארים וחשוכים באותה תמונה כך ששום דבר לא ייצא בהיר מדי או כהה מדי), עמעום מקומי של התאורה האחורית (המונע "דליפת אור") ועוד. היא הוסיפה שהמצלמה המובנית במסך, שאמורה להיות המצלמה האיכותית ביותר אי פעם לשיחות וידאו, לא רק שאינה ראויה לתואר הזה, אלא לא מסוגלת להתחרות במצלמות זולות שאפשר לקנות בכל חנות גאדג'טים.
נילאי פאטל, עורך בלוג הטכנולוגיה הענק The Verge, אמנם פרגן למסך על איכות תצוגה חסרת תחרות לדבריו, אך ביקר אותו על החוסר בתמיכה בטכנולוגיות כמו אלו שהזכירה סטרן, והוסיף כי המצלמה המובנית סובלת מאיכות ירודה, "רעש" בתמונת, חוסר מיקוד וביצועים איומים בתאורה חלשה – וזה עוד לפני שמזכירים שבחיבור של המסך למחשב Windows, ולא מק, המצלמה לא מסוגלת לעשות כמעט כלום. הבעיות הללו כל כך הפריעו לו שהוא עשה משהוא שלא נהוג לעשות בסקירות ופנה לאפל לקבלת תגובה. דוברת החברה, ג'ני אוֹרְפַנוֹפּוּלוֹס, מסרה כי צוות החברה "בדק את התמונות ששיתפת, וגילה בעיה שבה המערכת לא מתנהגת כצפוי" והוסיפה כי הבעיות הללו יתוקנו בעדכון תוכנה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה