כסף וצרכנות

6 קערות ב-1,260 שקל: פעילת 'אני שולמן' נגד מכון התקנים הישראלי

שרון קטש הסבירה עד כמה הבירוקרטיה עלתה לה ביוקר: " כל קערית עלתה לי מול הספק 0.8 דולר. שיחרור מול מכון התקנים לכמות קטנה, עלתה לי 450 שח מול מכון התקנים + 180 שח לטיפול של עמיל המכס"
כפיר אדר |  22
חבילה (צילום freepik)

שרון קטש, פעילה בקבוצת 'אני שולמן', מעלה טענות קשות נגד מכון התקנים הישראלי, אחד הגופים שזוכים לביקורות קשות בעקבות התנאים הקשים שמציבים לייבואנים שמבקשים להכניס סחורות ומוצרים לישראל.

"מכון התקנים. קווים לדמותו. אני יבואנית של כלי מטבח. ייבאתי לארץ 6 קעריות מקרמיקה, לצורך בדיקה, יחד עם משלוח גדול יותר. מדובר במשלוח ממפעל באירופה. עם תו תקן אירופאי. כל קערית עלתה לי מול הספק 0.8 דולר. שיחרור מול מכון התקנים לכמות קטנה, עלתה לי 450 שח מול מכון התקנים + 180 שח לטיפול של עמיל המכס = 630 ש"ח ל 6 קעריות.... ספגתי את זה בשקט רק כדי לגלות שהמוצר הגיע שבור במשלוח!
"הודעתי לספק, הוא מבחינתו אמר שישלח לי חדשים במשלוח הבא. אמרתי לו "בבקשה אל תשלח!! אצטרך שוב לשלם למכון התקנים!" אז הספק הקשיב לי. חלקית. כי הוא לא הבין את גודל הבעיה! ובמשלוח הבא הוא כתב אותם בחשבונית ללא חיוב. ואזזזז בלי לשלם *שוב!!!!* שיחרור למכון התקנים על אותן 6 קעריות שבורות מהמשלוח הקודם (450+180 שח) לא הייתי מקבלת את המשלוח. ורק לאחר שקיבלתי את המשלוח, הבנתי שהספק אומנם כתב אותן בחשבונית ללא חיוב, אבל לא סיפק אותן! כמו שביקשתי שלא ישלח!".
"אבל מבחינת מכון התקנים אין מה לעשות. גם מבחינת עמיל המכס....בקצרה שילמתי 1,260 ש"ח על 6 קעריות שבורות שעלו לי 4.8 דולר בסה"כ!! ומראש אני יכולה להסביר שכשאמרתי שאני אשמיד את הקעריות, אמרו לי שהעלות להשמדה גבוהה יותר מעלות שיחרור לכמות קטנה! והבירוקרטיה מסובכת יותר!".

תגובות לכתבה(22):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 10.
    טימטום סוציאליסטי (ל"ת)
    לובנגולו 07/2021/21
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 9.
    תקו תקן ישראלי
    משה 07/2021/16
    הגב לתגובה זו
    1 2
    מדינת ישראל הקטנה לא צריכה מכון תקנים, אין לה את האמצעים לתקון את התקנים האלה כפי שלמעבדות האירופאיות יש, קחו את הדוגמא של השקע בקיר שלכם, הוא אפילו לא מתקרב לבטיחות של זה האירופאי, אבל עדיין בשביל לעשות כסף ולהטיל עלינו עליות נוספות, חייבו אותנו להשתמש בשקעים לא בטיחותיים, ואילצו כל יבואן לפתוח את מוצרי החשמל על מנת להתאים את השקעים לארץ. הזייה יקרה מאוד
    סגור
  • 8.
    האמת
    מכון 07/2021/16
    הגב לתגובה זו
    2 1
    אני לגמרי מסכים עם 7,6,5,2.אנשים פשוט לא מבינים איזה מוצרים מסוכנים מנסים להכניס לארץ .לפעמים שלא במודע ,כי היצרן הסיני אומר להם שהכל הסדר והרבה יבואנים לא מבינים כלום במוצר שהם מזמינים.תקראו לי פסימי ,אבל אני רואה את הקטסטרופה שתהיה פה כאשר יבואנים יורשו להכניס מוצרים ללא בדיקה.כל בר דעת מבין שההקלות הרלה לא יוזילו אפילו בשקל .
    סגור
  • אני
    שרון 07/2022/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הוספתי אותן למשלוח לצורך בדיקה. והבעיה היא לאו דווקא החיוב הראשוני (שכן לא אמור להיות כי לא מדובר במוצר סיני, אלא בתו תקן אירופאי!) אלא הבעיה היא הפעמים הבאות שחויבתי עליהם למרות שלא היו במשלוח. וקוריוז קטן - לאחר הכתבה הזו יצרו איתי קשר ממכון התקנים, וזיכו אותי!
    סגור
  • 7.
    מי מגן עלינו?
    אזרח מודאג 07/2021/16
    הגב לתגובה זו
    3 1
    אז בתור אזרח הפסדתי תחרות של 6 קעריות מ"מיבואנית רצינית"... מה יקרה מחר שלא תהיה אכיפה וכולנו נקבל קעריות עם עופרת ומתכות כבדות? על 6 יחידות אפשר לתת פטור. אבל מה עם כמות גדולה?
    סגור
  • טען עוד
  • אני
    שרון 07/2022/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הוספתי אותן למשלוח לצורך בדיקה. לא בשביל למכור לך אותם. והבעיה היא לאו דווקא החיוב הראשוני (שכן לא אמור להיות כי לא מדובר במוצר סיני, אלא בתו תקן אירופאי!) אלא הבעיה היא הפעמים הבאות שחויבתי עליהם למרות שלא היו במשלוח. וקוריוז קטן - לאחר הכתבה הזו יצרו איתי קשר ממכון התקנים, וזיכו אותי!
    סגור
  • שטויות, למפעל יש תו תקן אירופאי
    משה 07/2021/16
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אם זה טוב באירופה למה לא טוב פה?
    סגור
  • הפרטה לא ידעתם מה רציתם...
    Kdd 09/2022/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה לא טוב פה בגלל התרבות...בגלל הטמפרטורה...בגלל שיטות ההגנה בפני חשמול...בגלל השוני בתקע ובבית התקע... אני מסכים שהגיע הזמן לייצור אחידות בבינלאומית של תקעים ובתי תקע כך ששבעולם הגלובלי יתאפשר לטוס ללא "מתאמים" בגלל מתח ותדר שונים ... בגלל תשתיות חיבור שונות... לא מספיק??? בגלל ניסיון חיים מצטבר שנלמד בארץ ובא לידי ביטוי בתקנות חוק החשמל ובתקנים... ובגלל שאי ידיעת החוק והתקנים בחשמל אינ פותרת מקרי חשמול שריפות וכיוצא באלה!!! בקיצור ובכאב רב עוד נזכור את השיר "רבותי ההיסטוריה חוזרת" ... וגם התקינה הבינלאומית יכולה ללא בושה ללמוד מהניסיון רב השנים שהצטבראצל המהנדסים הישראליים החיים כבר שנים רבות במדינה בה הטמפרטורת סביבה ידועה לציבור הקוראים!!! ושתמיד נמשיך לשיר... עם הרצון הטוב של גב' ברביבי
    סגור
  • 6.
    יש פה טעות קריטית!!!
    יבואן קרמים 07/2021/16
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כנראה היבואנית לא יודעת מה היא עושה.. נכון, מכון התקנים בודק את הכלים (שאגב, מי שמכיר את התהליך מבין שכל כלי יכול להכיר עופרת, גם אם זה רק 6 יח הסיכון זהה) אבל מי שקובע מה יבדק וכמה, זה רק משרד הכלכלה. דווקא הפקידים במכון מנסים לסייע.. לפחות לי. צריך אולי לעשות שם סדר, אבל אם רושמים משהו, חובה לבדוק לפני.
    סגור
  • אני
    שרון 07/2022/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני יודעת מה אני עושה. ועובדה שלאחר הכתבה הזו יצרו איתי קשר ממכון התקנים, וזיכו אותי. הבעיה לאו דווקא הבדיקה הראשונית (שכן אמורה להיות מיותר כי מדובר בתו תקן אירופאי אבל ניחא!) הבעיה היתה כשהן בכלל לא היו במשלוח!
    סגור
  • גם לך יש טעות משרד הכלכלה מסתמך על מכון התקנים כיועץ
    משה 07/2021/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ופה בדיוק ניגוד העניינים
    סגור
  • 5.
    עופרת
    אחד העם 07/2021/16
    הגב לתגובה זו
    5 1
    לאחר מכן בכל החנויות הזולות מוכרים כלים מלאים בעופרת ומתכות כבדות. מה יותר חשוב, שהיבואן יבדק או שהציבור יורעל
    סגור
  • אני
    שרון 07/2022/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הוספתי אותן למשלוח לצורך בדיקה. לא בשביל למכור אותם. והבעיה היא לאו דווקא החיוב הראשוני (שכן לא אמור להיות כי לא מדובר במוצר סיני, אלא בתו תקן אירופאי!) אלא הבעיה היא הפעמים הבאות שחויבתי עליהם למרות שלא היו במשלוח. וקוריוז קטן - לאחר הכתבה הזו יצרו איתי קשר ממכון התקנים, וזיכו אותי!
    סגור
  • אם יש תו תקן אירופאי אין צורך בבדיקה נוספת (ל"ת)
    משה 07/2021/16
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 4.
    הושקים
    אלי 07/2021/16
    הגב לתגובה זו
    0 2
    מכון הגנבות איכססססס מדינה שוחטת ואוכלת את אזרחיה
    סגור
  • 3.
    מדינה זבל
    סוחטים את הציבור 07/2021/15
    הגב לתגובה זו
    0 2
    עוכרת עסקיה
    סגור
  • 2.
    כמה שקרים.....יש יבוא אישי בחינם עד 1000$
    חיים 07/2021/15
    הגב לתגובה זו
    6 2
    בגלל השקרנים מהשולמנים בסוף ישפכו את התינוק עם המים לא סתם בודקים בכל העולם רעילית של מתכות כבדות מכלי אוכל... זה הורג אנשים
    סגור
  • אני
    שרון 07/2022/12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יבוא אישי בחינם???? הצחקת אותי!!!! לא למישהו שמוגדר כיבואן במערכות הממשלתיות. ובכל מקרה - עובדה שהם התקשרו אליי אחרי הכתבה הזו וזיכו אותי.
    סגור
  • נכון מאוד, בגלל זה בדיוק יש תו תקן אירופאי (ל"ת)
    משה 07/2021/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • לא נכון. זה עד 3 פריטים. יותר מזה יש תמיד מכון התקנים (ל"ת)
    משה 07/2021/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    מכון התקנים הישראלי
    אביעד 07/2021/15
    הגב לתגובה זו
    3 4
    לסגור יכשיו ומיד את מכון התקנים הישראלי. ניתן להסתפק ללא כל ספק בתקינה האירופאית.מכון התקנים הישראלי נועד לסחוט את לשד עצמותיו של הצרכן הישראלי ללא כל צורך.
    סגור
  • מדוייק (ל"ת)
    משה 07/2021/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור