כסף וצרכנות

סערת וולט: צרכנים נוטשים ומחפשים חלופות - אלו המרוויחות הגדולות

הצרכנים לא סולחים לוולט על העלאת דמי התפעול, מסירים את האפליקציה והמתחרות חוגגות עם קפיצה של עשרות אחוזים בהזמנות: אלו הנתונים שחושפת מערכת ice
ענת סימן טוב | 
וולט (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, shutterstock)
סערת וולט לא יורדת מהכותרות. תזכורת: בשבוע שעבר, וולט הודיעה על העלאת תעריף דמי התפעול שלה עד 5.90 שקלים. בתגובה, צרכנים רבים מחקו את האפליקציה והחלו לעבור לשירותים אחרים שמספקים את אותה הפונקציה.
על פי אתר "יאמי", אתר הבשלנים בישראל עם עשרות אלפי לקוחות ברחבי הארץ, הפועל כבר 12 שנה, מאז עליית המחירים בתחילת ינואר – בסופרמרקטים, במסעדות וכעת גם במשלוחים דרך וולט – החברה חוותה גל חזק של לקוחות חדשים.
"כנראה שההרגל לא השתנה – קרייריסטים לא אוהבים לבשל כל יום, וגם לא תמיד זה משתלם לקנות בסופר עבור ארוחת ערב, אבל גם הם נשברו ממה שקורה עם וולט, מקדונלד'ס ושאר המסעדות, ואז הם פונים אלינו", אמרו ב"יאמי".
החברה דיווחה על עלייה של יותר מ-30% בכמות ההזמנות בשבוע האחרון מאז פרסום הסיפור על וולט. "לא שינינו כלום, אנחנו צופים שהמגמה הזו תמשיך", הוסיפו.
ליאמי יש מגוון סגנונות מטבח, כולל תאילנדי, הודי, דרום אמריקאי, איטלקי ועוד, לצד תיוגים בריאותיים כמו אוכל ללא גלוטן, טבעוני, מופחת שמן ועוד. ההזמנות הן מהיום למחר, וקהל היעד העיקרי הם משפחות צעירות מאזור השרון והמרכז.
בנוסף, רשת המשלוחים "תן ביס" מדווחת על עלייה משמעותית בהזמנות מאז סערת וולט. החברה מציינת כי נרשם גידול של 63% בהזמנות מלקוחות חדשים, ובסך הכל גידול של 20% בהזמנות עד כה.
גם רשת המשלוחים "משלוחה" מדווחת על עלייה במגוון מדדים. הנתון הבולט ביותר הוא גידול של 33.5% בכמות ההזמנות ו-36.2% בכמות המצטרפים החדשים לאפליקציה. משלוחה מציינת עלייה משמעותית באזור תל אביב, שהוא אזור הלקוחות הגדול של וולט, עם גידול של 77.8% בהזמנות בגוש דן. 
במשלוחה מציינים כי מאז סערת וולט, הרבה משתמשים מחקו את האפליקציה והורידו אפליקציות אחרות. החברה מדווחת על כמות הורדות גדלה בצורה משמעותית, עם כמעט 30 אלף הורדות של האפליקציה מאז יום שני האחרון. נכון לעכשיו, משלוחה תופסת את המקום ה-4 בחנות האפליקציות של אייפון מכלל האפליקציות בישראל, ואת המקום ה-1 וה-2 בקטגוריית האוכל באייפון ובאנדרואיד. כמו כן, ישנה עלייה של 34.8% בצבירת קשבק לארנק להזמנות הבאות.
אין ספק כי סערת וולט גרמה לאכזבה רבה בקרב המשתמשים שמצביעים ברגליים ובאפליקציות. דמי התפעול שעלו וממילא לא כוללים את הטיפ לוולטר הפכו את השירות ללא משתלם כלכלית עבור רבים - מה שהקפיץ משמעותית את המתחרים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה