כסף וצרכנות
שלא יעבדו עליכם - הטריק השיווקי שהפיל רבים בפח
חנויות שמציגות עצמן כמשפחתיות וותיקות מודיעות על "סגירה" ומשתמשות בנרטיבים רגשיים כדי למכור מוצרים. בדיקה מגלה: אין ולא הייתה חנות פיזית, מה עומד מאחורי צעד זה?
בשבועות האחרונים מופיעים ברשתות החברתיות פוסטים מרגשים מעסקים קטנים שמספרים על "סגירת החנות". הטקסטים מלווים בתיאורים דרמטיים: "אחרי שנים של אהבה והשקעה, אנחנו נאלצים לסגור", כותבים בעלי חנות כביכול בתל אביב. אך חיפוש קצר מגלה שהחנות הפיזית אינה קיימת, והמוצרים נשלחים ישירות מסין - דרופ שיפינג.
לפי חשיפה של Ynet, מדובר בנוסחה שחוזרת על עצמה, אתרים נוצצים מציגים עצמם כחנות משפחתית ותיקה, מעלים פוסטים סוחטי דמעות על קשיים כלכליים, ובסוף מציעים "מחירת חיסול" במחירים גבוהים. עם זאת, המוצרים שמגיעים ללקוחות דומים או זהים לפריטים הנמכרים בעלות נמוכה באתרים כמו עלי אקספרס וטמו.
חנות בשם "מזרחי תל אביב", למשל, טוענת שהיא מייצרת בגדים איכותיים כבר 25 שנה. לקוח שרכש נעליים באתר גילה שהן הגיעו מסין, באריזת ניילון פשוטה, ולא תאמו את התמונות. גם שירות הלקוחות התברר כצ'אט אוטומטי, והחזרות הפכו למשימה כמעט בלתי אפשרית.
צילום מסך
עוד ב-
התופעה הזאת אינה נחשבת הונאה, שכן המוצרים נשלחים בפועל. אך ההצגה כעסק מקומי ומשפחתי יוצרת אשליה, ומובילה לקוחות לשלם מחירים גבוהים ללא הצדקה. הצרכנים מתבקשים לבדוק היטב את המידע על החנויות, לחפש ביקורות ולהשוות מחירים - כדי לוודא שהם מקבלים את מה שהובטח להם.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה