כסף וצרכנות

בשורה לנוסעים: האם נאלץ להפסיק לקבל החזר כספי על ביטול טיסות?

לאחר שוועדת הכנסת האחרונה הסתיימה בפיצוץ וללא שום קידום, השבוע תתקיים ועדה נוספת בנושא חוק פיצוי הטיסות לצורך הצבעה שיקבע מה יהיה גורלו של תיקון החוק
ענת סימן טוב | 
טיסות (צילום shutterstock)
ועדת הכלכלה התדיינה על חוק טיבי, שהתעכבה בוועדה האחרונה בטענה כי עד שלא יתקבלו הוכחות שחברות התעופה יחזרו לפעול, אין מקום לתקן את החוק.
בימים האחרונים התגלה כי ח"כ דוד ביטן, יו"ר הוועדה, קידם את הדיון על ידי פנייה לאוצר במטרה לקבל תיקונים ולקבל את העלויות השונות שיצטרכו לשאת באוצר, לצורך קידום תיקון חוק טיבי. החוק קובע כי נוסע שטיסתו בוטלה לא יהיה זכאי להחזר כספי, אלא רק לזיכוי, והוא ייושם רק בשעות חירום, כגון במלחמה.
כל זאת קורה לאחר שביטן פוצץ את הישיבה האחרונה לאחר שדרש מהאוצר כי יממנו את ההוצאות של טרמינל 1. כזכור, טרמינל 1, המיועד לטיסות פנים ולטיסות לואו קוסט, סגור בעקבות חוסר בטיסות.
בנוסף, האוצר קיצר את התקציב לשדות התעופה, מה שמשאיר את השדות ללא עובדים בתחום זה. ביטן ביקש מהאוצר שיממנו את העלות של טרמינל 1, על מנת להוסיף סיבה לחברות התעופה הזרות, ובעיקר לחברות לואו קוסט כמו ריינאייר ואיזי ג'ט, לחזור ולפעול מטרמינל 1. העלות הנמוכה של מיסי הנמל שם, בהשוואה לטרמינל 3, מהווה פקטור חשוב שיכול לשפיע על ההחלטה לחזור לפעול מטרמינל 1, שכן העלות הגבוהה במיסי הנמל בטרמינל 3 עשויה להעלות את עלויות הטיסה ולהפוך אותן ללא כלכליות עבור הנוסע.
במקביל, ביום רביעי הקרוב צפויה הוועדה להמשיך לדון בתיקון החוק ולהצביע בעד או נגד תיקונו, על מנת להעביר אותו לחקיקה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה