רכב

רמי לוי ינצח בקרב על טרמינל 1? משרד התחבורה בצעד חריג

מנכ"ל משרד התחבורה, משה בן זקן, מפעיל בימים האחרונים לכאורה לחץ חסר תקדים על הנהלת הרשות. מטרת הלחץ: העברת כל טיסות ארקיע וישראייר לטרמינל 1. מהלך זה, לטענת הגורמים, עומד בניגוד חריף לאינטרסים הכלכליים של רשות שדות התעופה ולשיקולים המקצועיים שלה
מערכת ice |  4
רמי לוי (צילום יחצ, פייסבוק/ישראייר)
בימים האחרונים מתחולל מאבק סמוי מן העין במסדרונות נמל התעופה בן גוריון, במרכז הסערה עומדת שרת התחבורה, מירי רגב, שמנהלת מערכה נחושה לשינוי מפת הטיסות בנתב"ג, מהלך שעל פניו נראה טכני, אך טומן בחובו השלכות מרחיקות לכת.
על פי גורמים בכירים ברשות שדות התעופה, מנכ"ל משרד התחבורה, משה בן זקן, מפעיל בימים האחרונים לכאורה לחץ חסר תקדים על הנהלת הרשות. מטרת הלחץ: העברת כל טיסות ארקיע וישראייר לטרמינל 1. מהלך זה, לטענת הגורמים, עומד בניגוד חריף לאינטרסים הכלכליים של רשות שדות התעופה ולשיקולים המקצועיים שלה.

על פי פרסום בוואלה, מאחורי הקלעים של מאבק זה מסתתר סיפור מורכב. במוקד העניין עומד רמי לוי, איל הקמעונאות הישראלי ובעליה של חברת התעופה ישראייר. מקורבים לנושא טוענים כי לכאורה רגב פועלת בנחישות לטובת האינטרסים של לוי, איתו היא מקיימת קשרי ידידות ארוכי שנים.
מומחים בתחום התעופה מזהירים כי שינויים דרסטיים במערך הטיסות עלולים להוביל לשיבושים ולעלויות נוספות, שבסופו של דבר עלולות לגלגל לפתחו של הנוסע הישראלי. מנגד, תומכי המהלך טוענים כי הוא עשוי לייעל את פעילות נמל התעופה ולהוביל לחיסכון בטווח הארוך.
בעוד הדיון הציבורי מתלהט, נראה כי המאבק על עתיד הטיסות בנתב"ג רחוק מלהסתיים. התפתחות זו מדגישה את הצורך בשקיפות מוגברת בתהליכי קבלת החלטות הנוגעות לתשתיות לאומיות קריטיות, ומעלה שאלות חשובות על האיזון הנדרש בין צרכי הציבור, אינטרסים עסקיים, ושיקולים מקצועיים בניהול משאבים ציבוריים.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    טרמינל 1
    יוסף 06/2024/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בטרמינל 1 יש דיוטי פרי קטן עם יכולת בחירת מוצרים קטנה.שונא לטוס מטרמינל 1
    סגור
  • 3.
    טרמינל 1
    יוסף 06/2024/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בטרמינל 1 יש דיוטי פרי קטן עם יכולת בחירת מוצרים קטנה.שונא לטוס מטרמינל 1
    סגור
  • 2.
    תהיו בטוחים שגם אם
    מר קו 06/2024/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ישראייר תעבור לטוס מטרמינל 1 המחיר ללקוח לא יוכל אלה ישאר אותו דבר! רק הכיס של רמי (רואה רק כסף ??) לוי יתפח.
    סגור
  • 1.
    אני גם רוצה שמירי רגב תהיה חברה שלי
    חיים 06/2024/26
    הגב לתגובה זו
    0 2
    בעצם אני לא
    סגור