כסף וצרכנות

המשפיענים בישראל חוגגים: הנתונים המפתיעים נחשפים

עולם המשפיענים והמשפיעניות ברשתות החברתיות הפך לעולם של צרכנות בפני עצמו ברשת. צרכנים רבים עוקבים אחריהם ולעיתים גם קונים את המוצר אותו הם מפרסמים. כמה באמת הישראלים קונים ממשפיענים?
ענת סימן טוב | 
אינסטגרם (צילום freepik)
השבוע חברת פרטנר פרסמה את נתוני השימוש של הישראלים בסלולר. אחד מהדברים הנפוצים שאנו עושים דרך הנייד הוא קניות און-ליין, במיוחד דרך אפליקציות כמו אינסטגרם.
בשנים האחרונות תפס "ג'וב האינסטגרם" – או ג'וב המשפיענים – תאוצה, ויותר ויותר יוצרי תוכן הופכים לצינור להעברת קודי הנחות לרשתות שונות. הדעות על כך מגוונות, שכן לעיתים נראה שהאפליקציה הפכה לערוץ קניות, ודווקא בעקבות כך נוצרה אנטיתזה למכירות ישירות.
חברת פרטנר בדקה כמה באמת אנחנו הישראלים צופים במשפיענים ובאיזה גילאים. רוב הצפיות במשפיענים מתבצעות בגילאי 12-17, עם 70%, ולא מאחוריהם גם גילאי 18-34 רוכשים דרך משפיענים, עם 67%. בגילאים הבוגרים יותר, עדיין ניכרת צפייה, אך היא יורדת לעומת הדור הצעיר ועומדת על 48%.
אך הלכה למעשה, כמה הישראלים באמת רוכשים דרך משפיענים? התשובה מפתיעה. כ-49% לא רכשו שום מוצר דרך משפיענים, נתון מפתיע בהתחשב בכך שהרשת מלאה בהנחות וקופונים, שחלקם גם אטרקטיביים במיוחד.
 
28%  טוענים כי רכשו מוצרים פעם או פעמיים דרך משפיענים, 14% רכשו פעם אחת בלבד, ורק אחוז קטן מעיד כי רכשו מספר פעמים דרך משפיענים.
הנתונים מסקרנים ומעוררים שאלות לגבי עתידו של עולם המשפיענים והאם הוא יצליח להתרחב ולהשפיע על יותר ויותר קונים בעתיד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה