כסף וצרכנות

יוקר המחיה: זה המוצר שהולך להתייקר ב-14% ב-1.1

עליית מחירי הקפה העולמית מובילה להתייקרות משמעותית בישראל, עם השלכות על הצרכן הפרטי והעסקים. במקביל, נרשמת עלייה בביקוש לפולי קפה כחלופה משתלמת יותר
ענת סימן טוב |  2
מחירי הביצים מזנקים (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, shutterstock)
בשבוע שעבר הודיעו חברות שטראוס ואסם על עליית מחירי הקפה שלהן בעקבות העלייה העולמית במחירי פולי הקפה. החל מה-1 בינואר, מחירי הקפה הטורקי יעלו בכ-14%, ומחירי המותג "טסטרס צ'ויס" יתייקרו בכ-6%.
מהלך זה צפוי להשפיע על סל המזון, שכבר מתייקר בעקבות העלאת המע"מ ומוצרים נוספים שמתייקרים מסיבות שונות. במקביל, ב-1 בינואר 2025 תיכנס לתוקף רפורמת הייבוא של שר הכלכלה ניר ברקת, תחת הסיסמה "מה שטוב לאירופה טוב לישראל", שנועדה להרחיב את אפשרויות הייבוא לישראל.
עליית מחירי הקפה מובילה לשינוי בהרגלי הצריכה של הישראלים, כאשר פולי קפה הופכים לאופציה משתלמת יותר. לראשונה, החל מ-1 בינואר, רכישת פולי קפה תהיה משתלמת יותר מרכישת קפה טורקי. העלייה צפויה להשפיע במיוחד על הצרכן הפרטי ועל עסקים קטנים ובינוניים שרוכשים קפה ברשתות שיווק ובמכולות.
מחירי הקפה הטורקי, שהיה הבחירה המועדפת על רבים, יעלו לאחר ההתייקרות ל-100-120 שקלים לקילוגרם. במקביל, מחירו של "טסטרס צ'ויס" יגיע ל-163 שקלים לקילוגרם, לעומת מחיר ממוצע של פולי קפה איכותיים הנע סביב 80-100 שקלים לקילוגרם. גם מחירי קפסולות למכונות אספרסו נעים בין 1.5 ל-3 שקלים לקפסולה, מה שהופך את פולי הקפה לחלופה כלכלית יותר.
 
הישראלים ידועים באהבתם לקפה. צריכת הקפה השנתית לנפש בישראל עומדת על כ-4.3 קילוגרם, מה שמציב את המדינה במקום ה-19 בעולם. כ-76% מהישראלים שותים קפה מדי יום, וכמחצית מהם צורכים בין 2 ל-3 כוסות ביום. העלייה במחירי הקפה תשפיע באופן ניכר על רוב הציבור, ובעיקר על עסקים קטנים ובינוניים הרוכשים קפה ביחידות בודדות.
העלייה במחירי הקפה היא מגמה עולמית הנובעת משינויי אקלים שפגעו ביבולים במדינות מפתח כמו ברזיל, לצד בעיות בשרשרת האספקה. התייקרות זו משפיעה לא רק על הצרכנים הפרטיים אלא גם על המשק הישראלי כולו. בתי קפה, מסעדות ומקומות עבודה המספקים קפה לעובדים נאלצים להתמודד עם עלויות גבוהות יותר, מה שעשוי להוביל לעליית מחירים לצרכן הסופי.
לדברי יעל וולנר, סמנכ"לית סחר ומכירות בחברת יזמקו, המתמחה בשירותי קפה לעסקים: "עליית המחירים מהווה תפנית בהסתכלות העסקית של עסקים קטנים ובינוניים באשר לצריכת הקפה. כאשר מדברים על פולי קפה בבית העסק, מחירה של כוס קפה נע סביב שקל אחד בלבד, כולל שכירות המכונה ושירות בבית הלקוח. לעומת זאת, עליית המחיר של הקפה הטורקי, הנמס והמגורען הופכת את רכישת הפולים לאופציה המשתלמת ביותר לצרכנים הביתיים ולעסקים כאחד".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    למי אכפת? אני לא שותה קפה. מעולם לא שתיתי, זה מגעיל. (ל"ת)
    סרבן קפה 12/2024/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    ממשלה ארורה שרק רואה את החרדים הפרזיטים ארור היום שקמה (ל"ת)
    אזרחית 12/2024/24
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור