כסף וצרכנות
מנכ"לית צירים: הדרך מהייטק ליזמות עצמאית I ריאיון
נטלי אקשטיין מספרת על הדרך שלה ממרכז ההייטק לעולם הלידה, כיצד הקימה את המיזם "צירים" והפכה אותו לעסק מצליח, וגם על התוכניות להתרחבות עתידית. היא תשתף גם באתגרים ובחוויות מאחורי הקלעים של היזמות בתחום הרפואי, בריאיון ל-ice
נטלי אקשטיין, יזמית ומנכ"לית חברת "צירים", מצאה את עצמה יוצאת ממסלול קריירה מבטיח בתחום ההייטק אל עולם הלידה והבריאות, אחרי חוויית לידה משנה חיים. בראיון עם אקשטיין, היא משתפת את הדרך בה הפכה רעיון שנולד מתוך חוויה אישית לעסק פורץ דרך בתחום הלידה.
איך נולד הרעיון להקים את העסק הזה?
"הרעיון להקים את "צירים" נולד לפני שלוש שנים, לאחר הלידה השנייה שלי. חברה הציגה לי מכשיר שיכול להקל על כאבי הצירים, ואני החלטתי לנסות אותו, למרות שהרעיון נשמע לי בתחילה לא הגיוני. לאחר הלידה, כשהבנתי את הפוטנציאל של המכשיר, החלטתי לאפשר לכל אישה בישראל לחוות לידה בצורה אחרת ומקלה. כך זה התחיל כתחביב במהלך חופשת לידה, ובמהרה הפך לעסק מצליח."
"הרעיון להקים את "צירים" נולד לפני שלוש שנים, לאחר הלידה השנייה שלי. חברה הציגה לי מכשיר שיכול להקל על כאבי הצירים, ואני החלטתי לנסות אותו, למרות שהרעיון נשמע לי בתחילה לא הגיוני. לאחר הלידה, כשהבנתי את הפוטנציאל של המכשיר, החלטתי לאפשר לכל אישה בישראל לחוות לידה בצורה אחרת ומקלה. כך זה התחיל כתחביב במהלך חופשת לידה, ובמהרה הפך לעסק מצליח."
המעבר מהייטק ליזמות – איך עשית את המעבר?
"הייתי שכירה מאושרת בהייטק, התקדמתי מהר וראיתי את עצמי נשארת שם לתמיד. לא תכננתי לעבור לעסק עצמאי, זה פשוט קרה. בהתחלה זה היה עסק קטן מהבית, לא ציפיתי שיגדל לכדי משהו כזה. היום אני מרגישה שאני במימוש מלא של כל היכולות שלי, ומאושרת על המעבר. מצד אחד יש יתרונות להיות שכירה, במיוחד עם התנאים והמשכורות, ומצד שני, כיזמית יש אתגרים של תפעול יומיומי, כמו להביא לקוחות חדשים ולשמור על הצמיחה."
"הייתי שכירה מאושרת בהייטק, התקדמתי מהר וראיתי את עצמי נשארת שם לתמיד. לא תכננתי לעבור לעסק עצמאי, זה פשוט קרה. בהתחלה זה היה עסק קטן מהבית, לא ציפיתי שיגדל לכדי משהו כזה. היום אני מרגישה שאני במימוש מלא של כל היכולות שלי, ומאושרת על המעבר. מצד אחד יש יתרונות להיות שכירה, במיוחד עם התנאים והמשכורות, ומצד שני, כיזמית יש אתגרים של תפעול יומיומי, כמו להביא לקוחות חדשים ולשמור על הצמיחה."
איך הפכת את הרעיון לעסק פעיל?
"בהתחלה זה היה פרויקט קטן שהתפשט בעיקר דרך המלצות מפה לאוזן. הגענו ללקוחה אחת שהביאה עשר חברות, והן הביאו עוד, והעסק פשוט תפס תאוצה. תוך שלוש שנים, הגענו לשלושים אחוזים אחיזת שוק עם כ-2,000 הזמנות מדי חודש. המטרה שלי היא שהמכשיר יהיה זמין בכל חדר לידה, כך שכל אישה תוכל להשתמש בו."
"בהתחלה זה היה פרויקט קטן שהתפשט בעיקר דרך המלצות מפה לאוזן. הגענו ללקוחה אחת שהביאה עשר חברות, והן הביאו עוד, והעסק פשוט תפס תאוצה. תוך שלוש שנים, הגענו לשלושים אחוזים אחיזת שוק עם כ-2,000 הזמנות מדי חודש. המטרה שלי היא שהמכשיר יהיה זמין בכל חדר לידה, כך שכל אישה תוכל להשתמש בו."
מה עושה המכשיר הזה?
"המכשיר מבצע מניפולציה על המערכת העצבית על ידי שליחת פולסים חשמליים לאזור הגב, שם מודבקות האלקטרודות. הפולסים משבשים את האותות המגיעים מהמוח, וכך האישה חווה את הצירים בצורה פחות כואבת. המכשיר לא מנטרל את הצירים לגמרי כמו אפידורל, אך הוא מקל על הכאב ומפחית את עוצמתו. בנוסף, הוא מגביר את שחרור האנדורפינים, הורמונים טבעיים שגורמים להרגשה טובה יותר."
"המכשיר מבצע מניפולציה על המערכת העצבית על ידי שליחת פולסים חשמליים לאזור הגב, שם מודבקות האלקטרודות. הפולסים משבשים את האותות המגיעים מהמוח, וכך האישה חווה את הצירים בצורה פחות כואבת. המכשיר לא מנטרל את הצירים לגמרי כמו אפידורל, אך הוא מקל על הכאב ומפחית את עוצמתו. בנוסף, הוא מגביר את שחרור האנדורפינים, הורמונים טבעיים שגורמים להרגשה טובה יותר."
האם את היחידה בשוק הזה?
"למעשה, כן. יש כמה דולות המציעות את המכשיר בצורה פרטית ולא מוסדרת, אך אין גוף שמבצע את זה בצורה מסודרת עם שיתוף פעולה עם משרד הבריאות והכל תחת האישורים הנדרשים. אנחנו הראשונים שמנגישים את המוצר בצורה חוקית ומוסדרת."
"למעשה, כן. יש כמה דולות המציעות את המכשיר בצורה פרטית ולא מוסדרת, אך אין גוף שמבצע את זה בצורה מסודרת עם שיתוף פעולה עם משרד הבריאות והכל תחת האישורים הנדרשים. אנחנו הראשונים שמנגישים את המוצר בצורה חוקית ומוסדרת."
מה היו האתגרים המרכזיים בהקמת עסק בתחום הרפואי וההוליסטי?
"היו אתגרים משמעותיים. ראשית, מדובר בטכנולוגיה חדשה, וצריך היה לשנות את התפיסה ולחנך את השוק להבין שניתן לחוות לידה בצורה שונה, פחות כואבת. נשים רבות לא האמינו שזה באמת יכול לעזור. בנוסף, כיזמית עצמאית, היינו צריכים להתמודד עם אתגרים של ניהול עסק בזמן של מלחמות ושגרה אינטנסיבית, כל זאת תוך כדי שאני גם אם לשלושה ילדים."
"היו אתגרים משמעותיים. ראשית, מדובר בטכנולוגיה חדשה, וצריך היה לשנות את התפיסה ולחנך את השוק להבין שניתן לחוות לידה בצורה שונה, פחות כואבת. נשים רבות לא האמינו שזה באמת יכול לעזור. בנוסף, כיזמית עצמאית, היינו צריכים להתמודד עם אתגרים של ניהול עסק בזמן של מלחמות ושגרה אינטנסיבית, כל זאת תוך כדי שאני גם אם לשלושה ילדים."
מה היו הנתונים לגבי השימוש במכשיר?
"העסק מציג שיעור הצלחה גבוה במיוחד – 97% מהנשים שהשתמשו במכשיר דיווחו שהוא עזר להן. זה נתון מאוד מרשים בשוק. רוב הנשים שבחרו במכשיר בוחרות אפידורל רק בשלב מאוחר יותר, לאחר שהן מצליחות להתמודד עם הכאב בצורה טובה יותר. כל חודש יש לנו כ-2,000 הזמנות חדשות, ורבות מהלקוחות מחליטות להשתמש במכשיר גם בלידה השנייה והשלישית."
"העסק מציג שיעור הצלחה גבוה במיוחד – 97% מהנשים שהשתמשו במכשיר דיווחו שהוא עזר להן. זה נתון מאוד מרשים בשוק. רוב הנשים שבחרו במכשיר בוחרות אפידורל רק בשלב מאוחר יותר, לאחר שהן מצליחות להתמודד עם הכאב בצורה טובה יותר. כל חודש יש לנו כ-2,000 הזמנות חדשות, ורבות מהלקוחות מחליטות להשתמש במכשיר גם בלידה השנייה והשלישית."
האם ישנם מוצרים נוספים בתכנון לעסק?
"בהחלט. אני מתכננת להתרחב גם לתחום כאבי המחזור, עם מכשיר שמפחית את כאבי המחזור. בנוסף, אני חושבת להרחיב את המיזם לתחומים נוספים, תוך שמירה על דגש הוליסטי ונפשי, עם פתרונות לכל שלב בחיים של נשים, לא רק בלידה."
"בהחלט. אני מתכננת להתרחב גם לתחום כאבי המחזור, עם מכשיר שמפחית את כאבי המחזור. בנוסף, אני חושבת להרחיב את המיזם לתחומים נוספים, תוך שמירה על דגש הוליסטי ונפשי, עם פתרונות לכל שלב בחיים של נשים, לא רק בלידה."
כיצד הצלחת להגיע ל-30% אחיזת שוק תוך שלוש שנים?
"ההצלחה נובעת מהמוצר עצמו, שעובד בצורה פנומנלית. הרבה פעמים, אחרי שמישהי משתמשת במכשיר, היא מבינה את היתרונות וממליצה לחברות שלה, וזה מה שגרם להתפשטות המהירה. בנוסף, אני מקדישה הרבה תשומת לב לשיווק ממוקד לקהל יעד רחב – דרך קורסי הכנה ללידה, שיתופי פעולה עם בתי חולים, והמלצות אישיות."
"ההצלחה נובעת מהמוצר עצמו, שעובד בצורה פנומנלית. הרבה פעמים, אחרי שמישהי משתמשת במכשיר, היא מבינה את היתרונות וממליצה לחברות שלה, וזה מה שגרם להתפשטות המהירה. בנוסף, אני מקדישה הרבה תשומת לב לשיווק ממוקד לקהל יעד רחב – דרך קורסי הכנה ללידה, שיתופי פעולה עם בתי חולים, והמלצות אישיות."
איך הגעת לחדרי הלידה?
"אני משתדלת להיות נוכחת בכל מקום – בקורסי הכנה ללידה בבתי חולים, בשיווק דיגיטלי, ועובדת עם משפיעניות בתחום. המילה האורגנית עושה את כל ההבדל – כל אישה שיולדת עם המכשיר ממליצה לחברותיה, והשמועה מתפשטת בצורה מדהימה."
"אני משתדלת להיות נוכחת בכל מקום – בקורסי הכנה ללידה בבתי חולים, בשיווק דיגיטלי, ועובדת עם משפיעניות בתחום. המילה האורגנית עושה את כל ההבדל – כל אישה שיולדת עם המכשיר ממליצה לחברותיה, והשמועה מתפשטת בצורה מדהימה."
איך המלחמה השפיעה על העסק?
"למרבה השמחה, לא הרגשתי שהמלחמה השפיעה על העסק. אנחנו נמצאים בתחום שבו הצורך נשאר תמידי – לידות מתרחשות גם בתקופות קשות ובזמן מלחמה. בנוסף, עכשיו יש בייבי בום מטורף. בעקבות הצמיחה, רכשנו הרבה מכשירים חדשים, ומרגישים את הגידול העצום בהזמנות."
"למרבה השמחה, לא הרגשתי שהמלחמה השפיעה על העסק. אנחנו נמצאים בתחום שבו הצורך נשאר תמידי – לידות מתרחשות גם בתקופות קשות ובזמן מלחמה. בנוסף, עכשיו יש בייבי בום מטורף. בעקבות הצמיחה, רכשנו הרבה מכשירים חדשים, ומרגישים את הגידול העצום בהזמנות."
מה הציפיות שלך לשנת 2025?
"אני מתכננת להמשיך ולהתרחב, להגיע ל-50% אחיזת שוק ולממש את הפוטנציאל שלנו בכל חדרי הלידה בישראל. היעד שלי הוא לא רק לשווק את המכשיר בחדרי הלידה, אלא להבטיח שכל אישה תוכל להגיע עם המכשיר ולהשתמש בו בזמן הלידה. אנחנו גם עובדים על מוצרים נוספים בתחום הלידה, כמו ליין שמנים אורגניים שתומך בנשים לפני, במהלך ואחר הלידה."
"אני מתכננת להמשיך ולהתרחב, להגיע ל-50% אחיזת שוק ולממש את הפוטנציאל שלנו בכל חדרי הלידה בישראל. היעד שלי הוא לא רק לשווק את המכשיר בחדרי הלידה, אלא להבטיח שכל אישה תוכל להגיע עם המכשיר ולהשתמש בו בזמן הלידה. אנחנו גם עובדים על מוצרים נוספים בתחום הלידה, כמו ליין שמנים אורגניים שתומך בנשים לפני, במהלך ואחר הלידה."
מה המסר המרכזי שאת רוצה להעביר לנשים לקראת הלידה?
"המסר החשוב ביותר שלי הוא שלידה יכולה להיות אחרת. נשים רבות שומעות קולות מצד הסביבה – "מה את צריכה את זה?", "אני ילדתי בלי זה", אבל חשוב לשים את כל הקולות האלה בצד ולהגיע ללידה מוכנה עם כל הכלים שיכולים לעזור לך. אני מאמינה שלידה טובה תוביל לחיים טובים יותר אחרי הלידה, וההכנה המוקדמת עם הכלים הנכונים יכולה לשנות את החוויה כולה."
"המסר החשוב ביותר שלי הוא שלידה יכולה להיות אחרת. נשים רבות שומעות קולות מצד הסביבה – "מה את צריכה את זה?", "אני ילדתי בלי זה", אבל חשוב לשים את כל הקולות האלה בצד ולהגיע ללידה מוכנה עם כל הכלים שיכולים לעזור לך. אני מאמינה שלידה טובה תוביל לחיים טובים יותר אחרי הלידה, וההכנה המוקדמת עם הכלים הנכונים יכולה לשנות את החוויה כולה."
נטלי אקשטיין, מייסדת המיזם "צירים", משתפת כיצד רעיון אישי שהחל במהלך חופשת לידה הפך לעסק מצליח, תוך התמודדות עם אתגרים רבים בתחום הרפואי וההוליסטי. נטלי מדברת על החזון שלה להרחיב את פעילותה לשוק המקומי, להנגיש את המכשיר לכל חדרי הלידה בישראל ולהציע פתרונות נוספים לנשים בתקופות שונות בחייהן.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה