כסף וצרכנות

קנס חדש של 500 שקל בדרך: הנהגים יסתבכו בגדול מה-1.9.2025

עד כה רק שוטרים יכלו לבצע את האכיפה לחובת התקנת לוחית זיהוי על קורקינטים ואופניים חשמליים, והתיקון הנוכחי נועד, כאמור, לאפשר גם לפקחים העירוניים לבצע אותה כדי שניתן יהיה לאכוף את התקנה כהלכתה. החל ב-1.9 ינתן קנס של 500 שקל לעוברים על החוק
מערכת ice | 
קנס-אילוסטרציה (צילום shutterstock, פלאש 90/ נתי שוחט)
ועדת הכלכלה בראשות ח"כ דוד ביטן תפתח היום (שני) את המושב השלישי של הכנסת ה-25, כאשר בין היתר הוועדה תדון בצו שהגיש המשרד לביטחון לאומי שעוסק בייעול הפיקוח והאכיפה העירוניים, ונועד לאפשר לרשויות המקומיות להסמיך את פקחי הרשות לאכוף את החובה להתקין לוחית זיהוי על כלי רכב לתחבורה קלה (אופניים וקורקינטים חשמליים).
אחרי שהחוק כבר נכנס לתוקף, זאת בהמשך לכך שלפני כשלושה חודשים אישרה הוועדה את התיקון לצו התעבורה, שנועד לאפשר את אכיפת חובת התקנת לוחית זיהוי על קורקינטים ואופניים חשמליים.

בצו התעבורה נקבע כי החל מה-1 בספטמבר 2024 יעמוד הקנס בגין אי התקנת הלוחית על 100 שקלים בלבד. מה-1 בספטמבר 2025 יעלה הקנס ל-500 שקלים והחל מה-1 בספטמבר 2026 ואילך יעלה הקנס של 750 שקלים.
על פי הממצאים שעולים בוועדה, עד כה רק שוטרים יכלו לבצע את האכיפה, והתיקון הנוכחי נועד, כאמור, לאפשר גם לפקחים העירוניים לבצע אותה כדי שניתן יהיה לאכוף את התקנה כהלכתה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה