כסף וצרכנות

הסופרמרקטים משלמים מחיר כבד: 6,000 סניפים נסגרים

אמזון, וולמארט, קוסטקו והום דיפו מפעילות לחץ בלתי פוסק על המתחרות הקטנות יותר, למעלה מ-6,000 חנויות של רשתות קמעונאיות נסגרו מתחילת השנה. הנפגעות העיקריות הן רשתות הדיסקאונט המשרתות את המעמד הנמוך והבינוני. Family Dollar סוגרת 677 חנויות, רשת 99 Cents Only נסגרת לחלוטין
מערכת ice | 
סל הקניות הזול ביותר (צילום vecteezy, pngwing)
רעידת אדמה בענף הקמעונאות האמריקאי: למעלה מ-6,000 חנויות של רשתות קמעונאיות נסגרו מתחילת 2024, מספר המהווה שיא מאז משבר הקורונה. הנתונים המדאיגים, שפורסמו על ידי חברת המחקר Coresight Research, חושפים תמונת מצב קודרת של ענף הנמצא בטלטלה משמעותית.
מה שנראה כמו התאוששות מרשימה בשנים 2021-2022, כאשר צרכנים הוציאו סכומי עתק על רהיטים, מוצרי חשמל ובגדים, התגלה כבועה מלאכותית בלבד. עם עליית הריבית והאינפלציה, צרכנים רבים מצאו את עצמם בנקודת שבירה, מצמצמים רכישות לא הכרחיות ומותירים רשתות רבות במצב קשה.

הענקיות שולטות בשוק: אמזון, וולמארט, קוסטקו והום דיפו מפעילות לחץ בלתי פוסק על המתחרות הקטנות יותר. יתרונן בהיקף הרכישות, היכולת להשיג הנחות משמעותיות מספקים והשקעות עתק בטכנולוגיה, הופכים את המאבק לבלתי אפשרי עבור השחקניות הבינוניות והקטנות.
הנפגעות העיקריות הן רשתות הדיסקאונט המשרתות את המעמד הנמוך והבינוני. Family Dollar סוגרת 677 חנויות, רשת 99 Cents Only נסגרת לחלוטין, ורשתות בתי המרקחת וולגרינס, CVS ו-Rite Aid מצמצמות פעילות בקצב מסחרר. במקביל, גם ענף המסעדנות סופג מכה קשה, כאשר רשתות ותיקות כמו רוטי ודניז נאלצות לסגור סניפים רבים.
אך לא הכל שחור: למעלה מ-5,300 חנויות חדשות נפתחו השנה, כשהמגמה המובילה היא חנויות המציעות מוצרים במחירים נמוכים. כך למשל, רשת המכולות הגרמנית Aldi מתכננת להשקיע 9 מיליארד דולר בפתיחת 800 סניפים חדשים ברחבי ארה"ב, מה שמעיד כי השוק לא מת - הוא פשוט משתנה ומתאים את עצמו להעדפות הצרכנים החדשות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה