כסף וצרכנות

רמי לוי יקבל פיצוי? המהלך הענק יבוטל ואל על תשלם

המהלך לרכישת ישראכרט עשוי להשפיע באופן משמעותי על הנוף העסקי בישראל, ובפרט על חברת התעופה המתחרה, ישראייר שעמדה על סף השקת מועדון לקוחות משותף עם רשת השקמה וישראכרט וחברת רמי לוי ציפתה לקבל מענק חתימה של כ-2.5 מיליון דולר מישראכרט ובשל רכישת חברת כרטיסי האשראי על ידי אל על היא תקבל פיצוי
מערכת ice |  1
רמי לוי מול מטוס אל על (צילום shutterstock, יחצ)
בעולם התעופה והפיננסים הישראלי מתרחשת דרמה עסקית מרתקת, כאשר אל על, חברת התעופה הלאומית, הגישה הצעה מפתיעה לרכישת כ-45% מחברת כרטיסי האשראי ישראכרט. ההצעה, שהוגשה בערב חג הסוכות, מעריכה את ישראכרט בשווי של כ-3.1 מיליארד שקל. מהלך זה עשוי להשפיע באופן משמעותי על הנוף העסקי בישראל, ובפרט על חברת התעופה המתחרה, ישראייר.
ישראייר, שנמצאת בבעלותו של איל ההון רמי לוי, עמדה על סף השקת מועדון לקוחות משותף עם רשת השיקמה וישראכרט. החברה כבר השלימה את הפיתוח הטכנולוגי הנדרש לתמיכה במועדון ואף הייתה אמורה להחזיק כ-20% ממנו. יתרה מזאת, חברת רמי לוי ציפתה לקבל מענק חתימה של כ-2.5 מיליון דולר מישראכרט. עתה, עם הצעת הרכישה של אל על, עתיד המועדון המשותף נראה מעורפל.

על פי 'פספורטניוז', הפוטנציאל הכלכלי של מועדון הלקוחות המתוכנן היה משמעותי. בסימולציה שערכה ישראייר, הוערך כי המועדון יכול להניב כ-5,000 כרטיסי טיסה בשנה, מה שמסביר את העניין הרב של אל על ברכישת חלק משמעותי מישראכרט. מהלך זה עשוי לאפשר לאל על להרחיב את בסיס הלקוחות שלה ולחזק את מעמדה בשוק התעופה הישראלי.
אם הצעת הרכישה של אל על תאושר, היא עלולה להוביל לפירוק השותפות המתוכננת בין ישראייר לישראכרט. במקרה כזה, צופים בשוק ההון כי ישראייר תחפש שותפות עם חברת כרטיסי אשראי אחרת. בנוסף, אל על תצטרך לפצות את רמי לוי, שכבר פועל במשותף עם ישראכרט, ללא קשר לעסקה עם ישראייר.
בעוד הדרמה העסקית מתפתחת, אירועים אחרים ממשיכים להתרחש ברקע. בזכרון יעקב אירע מקרה ירי שהוביל למעצר חשודים בבית מלון, חיל האוויר יירט כלי טיס בלתי מאויש שנע לעבר אילת, ורשויות הביטחון ממליצות למטיילים בחול המועד לבצע פעולות מסוימות ביישומון פיקוד העורף. כל אלה מדגישים את המציאות המורכבת שבה מתנהלים העסקים והחיים בישראל.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    למה רמי לוי לא קונה את ישראכרט?
    יחזקאל 10/2024/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מתאים לו כמו כפפה ליד.אולי ישראכרט גדולה עליו?
    סגור