השוק

אל על מסתערת על ישראכרט: זו הצעת המיליארדים שהוגשה עכשיו

אל על נכנסת ראש בראש עם מנורה על רכישה ישראכרט, ומנכ"לית ענקית התעופה הגישה הצעה חסרת תקדים לחברת האשראי ופגישה מייד בצאת חג הסוכות: "שילוב בין החברה ובין אל על ייצור בסיס לחדשנות בתחומי הפעילות שלהן, ולהרחבת פעילות החברה לשווקים ולקהלים חדשים". כל הפרטים | פרסום ראשון
דינה בן-טל גננסיה (צילום דוברות אל על, shutterstock)
אל על מנצלת את גשם המזומנים ורוצה לרכוש את ישראכרט לפי שווי של 3.1 מיליארד שקל, היינו לפי 1.4 מיליארד שקל.
בהצעה שהוגשה היום (רביעי) ליו"ר ישראכרט תמר יסעור ומנכ"ל ישראכרט רן עוז, אל על נכנסת לתחרות עם מנורה להצעת רכישה של 45% מענקית האשראי: "אל על מאמינה כי קבלת הצעתה, והשקעה שלה בחברה על דרך רכישה של גרעין שליטה יציב, ייצרו ערך רב לחברה ולבעלי מניותיה – כמו גם לבעלי מניותיה של אל על".
מנכל"ית אל על, דינה בן טל גננסיה, פירטה את עקרונות ההשקעה בהצעת הענק: אל על תרכוש מהחברה בדרך של הקצאה פרטית מניות, אשר יביאו אותה להחזקה של 45% בחברה. בנוסף: שווי החברה לצורך ביצוע ההקצאה הפרטית, הוא 3.1 מיליארד שקל. שווי זה כפוף להתאמות מקובלות, לרבות בגין חלוקות דיווידנדים עד להשלמת העסקה (ככל שתהיינה). עוד: אל על תדון עם הנהלת החברה על חלוקת דיווידנד מיוחד לבעלי המניות. סכום הדיווידנד שיחולק יידון בין הצדדים וייקבע בהסכם שייחתם ביניהם, ואולם הצעתה של אל על אינה מותנית בהסכמה על חלוקת דיווידנד לפני סגירת העסקה בהיקף מסוים או בכלל.
לדברי מנכ"לית אל על בהצעה: "הצעת אל על יוצרת לחברה גרעין שליטה משמעותי ויציב. היא גם מעניקה לחברה ולבעלי מניותיה ערך כספי ישיר גדול בהרבה, במונחים מוחלטים, מזה שכבר הוצע להם. שיעור ההחזקה אותו מציעה אל על לרכוש, גדול יותר משיעור ההחזקה האחר שהוצע לחברה, כך שהסכום שתקבל החברה ואשר יתרום ליציבותה הפיננסית ולפיתוח עסקיה, גדול יותר . בנוסף וכאמור, אל על אינה שוללת חלוקה של דיווידנד לפני סגירת העסקה, אולם היא אינה מתנה את העסקה בחלוקה כזו או בשיעור מוכתב מראש שלה. שילוב האמור מביא להגדלה משמעותית ביותר של הסכום של שיוותר בידי החברה ומעלה את השווי האפקטיבי שלה במסגרת ההשקעה".
באל על מכינים את התשתית לשילוב פעולה עם ישראכרט, תוך כדי מה שמגדירה המנכל"ית כשילוב שיוביל להרחבת הפעילות לשווקים וקהלים חדשים: "החברה פועלת בעיקר בתחומי ההנפקה והסליקה של כרטיסי חיוב ישראלים ובינלאומיים, וכן בתחום המימון שבמסגרתו היא מציעה ללקוחותיה מגוון מוצרים ופתרונות מימון ואשראי, בעיקר לעסקים קטנים ולאנשים פרטיים. שילוב תחומי פעילות אלה עם אל על, כבעלת גרעין שליטה יציב בחברה, יאפשר לחברה אופק חדש של דינמיות, צמיחה וחדשנות, ויקנה לחברה יכולת חדשה ומשמעותית מאד לפתח פעילות בשווקים חדשים.
עוד כתבה: "יכולות התפעול והביצוע של אל על, כפי שמתחייב מתחום פעילותה, הן ברמות הגבוהות ביותר. שילוב המומחיות והניסיון של החברות , כל אחת בעלת יכולת ומוניטין בתחומה , יאפשר חדשנות וצמיחה , ואלה יתרמו לא רק לפעילות השותפות עצמן, אלא גם למשק הישראלי בכללותו".

לפיכך, באל על רואים את ההצעה כאטרקטיבית מאין כמותה, ומבקשים פגישה מיידית לאחר חג הסוכות: "סיכומם של דברים, אנו מבקשים בזה לקבוע פגישה בין הנהלת החברה והנהלת אל על, מיד בצאת חג הסוכות, בכדי לקדם נמרצות וללא שום דיחוי הסכם בין החברה ובין אל על, להשקעה של אל על בחברה כאמור לעיל. אנו גם מאמינים כי קיום פגישה כזו, מתחייב בנסיבות העניין מבחינת החברה. אל על מחזיקה באמצעים הכספיים הנדרשים, והיא מחויבת לפעול במלוא המהירות והיעילות לחתימה על הסכם בין הצדדים, ובהמשך גם לסגירתו בכפוף לכל האישורים וההליכים הנדרשים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה