כסף וצרכנות

מס חדש לנהגים בישראל: זו המכה שמחכה לכיס שלכם

בעלי הרכבים הפרטיים, שכבר כעת נושאים בנטל מיסוי גבוה ביותר, צפויים לשאת בחלק משמעותי מהנטל של מלחמת חרבות ברזל, מס הקנייה על רכבים חשמליים צפוי לזנק מ-35% ל-83%, ובמקביל תבוטל ההטבה באגרה השנתית. אבל איך בכל זאת תוכלו לחסוך הרבה מאוד כסף?
מערכת ice | 
צילום shutterstock, ויקיפדיה-Hanay
ישראל עומדת בפני משבר כלכלי מתעמק, כאשר תחזיות בנק ישראל מצביעות על גידול בגירעון ובחוב הציבורי ב-2024. כתוצאה מכך, הממשלה צפויה לבצע "התאמות תקציביות" בהיקף של כ-30 מיליארד שקל החל מ-2025, מה שמשמעותו העלאת מיסים נרחבת.
על פי הכתבה בגלובס, בעלי הרכבים הפרטיים, שכבר כעת נושאים בנטל מיסוי גבוה ביותר, צפויים לשאת בחלק משמעותי מהנטל הזה. העלאת מס הבלו על הדלק, תחת הכותרת "מס פחמן", תוביל לזינוק בהוצאות השוטפות על רכב, כאשר נהג ממוצע עשוי למצוא את עצמו משלם אלפי שקלים נוספים בשנה.

המעבר לרכבים חשמליים, שעד כה היווה מפלט ממיסוי גבוה, עומד אף הוא בפני שינוי דרמטי. החל מינואר 2025, מס הקנייה על רכבים חשמליים צפוי לזנק מ-35% ל-83%, ובמקביל תבוטל ההטבה באגרה השנתית. למרות זאת, רכב חשמלי עדיין עשוי להיות אפשרות חסכונית, במיוחד עבור אלו שיכולים לטעון אותו בבית או במקום העבודה. טעינה בעמדות ציבוריות, אם כי עדיין זולה יותר מתדלוק בבנזין, עלולה לקזז חלק ניכר מהיתרון הכלכלי.
שוק הרכב המשומש מציע הזדמנויות לחיסכון, במיוחד בתחום הרכבים החשמליים. ניתן למצוא כלי רכב חשמליים בני שנה עד שלוש במחירים נמוכים משמעותית ממחירם כחדשים. עם זאת, רכישת רכב חשמלי משומש דורשת זהירות, עם דגש מיוחד על בדיקת מצב הסוללה, שעלולה להיות יקרה מאוד להחלפה. בנוסף, יש לשקול את זמינות עדכוני התוכנה והיציבות העסקית של יצרן הרכב, במיוחד לאור השינויים בשוק הרכב העולמי.
עבור בעלי רכבי בנזין, העלייה הצפויה במחירי הדלק, החלפים והעבודה במוסכים מחייבת חשיבה יצירתית על דרכים לחיסכון. אפשרויות כוללות השוואת מחירים בין תחנות דלק, שכן חלק מהן מציעות הנחות משמעותיות, וכן שקילת רכישת ביטוח טיפולים ואחריות מורחבת. אלה עשויים להגן מפני עלויות בלתי צפויות של תיקונים גדולים, שמחירם צפוי לעלות בתקופה האינפלציונית הנוכחית.
בעלי הרכב בישראל ניצבים בפני תקופה מאתגרת של עלייה בהוצאות. בין אם מדובר ברכב חשמלי או בנזין, ישן או חדש, נדרשת חשיבה מחודשת על אופן השימוש ברכב והתחזוקה שלו. שיקולים כלכליים עשויים להוביל רבים לשקול מחדש את הרגלי הנסיעה שלהם, ואולי אף לבחון חלופות כמו תחבורה ציבורית, במקומות בהם היא זמינה ויעילה. ההתמודדות עם המציאות החדשה תדרוש תכנון קפדני, מודעות לעלויות ונכונות לאמץ פתרונות חדשניים בתחום התחבורה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה