כסף וצרכנות
מס חדש לנהגים בישראל: זו המכה שמחכה לכיס שלכם
בעלי הרכבים הפרטיים, שכבר כעת נושאים בנטל מיסוי גבוה ביותר, צפויים לשאת בחלק משמעותי מהנטל של מלחמת חרבות ברזל, מס הקנייה על רכבים חשמליים צפוי לזנק מ-35% ל-83%, ובמקביל תבוטל ההטבה באגרה השנתית. אבל איך בכל זאת תוכלו לחסוך הרבה מאוד כסף?
ישראל עומדת בפני משבר כלכלי מתעמק, כאשר תחזיות בנק ישראל מצביעות על גידול בגירעון ובחוב הציבורי ב-2024. כתוצאה מכך, הממשלה צפויה לבצע "התאמות תקציביות" בהיקף של כ-30 מיליארד שקל החל מ-2025, מה שמשמעותו העלאת מיסים נרחבת.
על פי הכתבה בגלובס, בעלי הרכבים הפרטיים, שכבר כעת נושאים בנטל מיסוי גבוה ביותר, צפויים לשאת בחלק משמעותי מהנטל הזה. העלאת מס הבלו על הדלק, תחת הכותרת "מס פחמן", תוביל לזינוק בהוצאות השוטפות על רכב, כאשר נהג ממוצע עשוי למצוא את עצמו משלם אלפי שקלים נוספים בשנה.
המעבר לרכבים חשמליים, שעד כה היווה מפלט ממיסוי גבוה, עומד אף הוא בפני שינוי דרמטי. החל מינואר 2025, מס הקנייה על רכבים חשמליים צפוי לזנק מ-35% ל-83%, ובמקביל תבוטל ההטבה באגרה השנתית. למרות זאת, רכב חשמלי עדיין עשוי להיות אפשרות חסכונית, במיוחד עבור אלו שיכולים לטעון אותו בבית או במקום העבודה. טעינה בעמדות ציבוריות, אם כי עדיין זולה יותר מתדלוק בבנזין, עלולה לקזז חלק ניכר מהיתרון הכלכלי.
שוק הרכב המשומש מציע הזדמנויות לחיסכון, במיוחד בתחום הרכבים החשמליים. ניתן למצוא כלי רכב חשמליים בני שנה עד שלוש במחירים נמוכים משמעותית ממחירם כחדשים. עם זאת, רכישת רכב חשמלי משומש דורשת זהירות, עם דגש מיוחד על בדיקת מצב הסוללה, שעלולה להיות יקרה מאוד להחלפה. בנוסף, יש לשקול את זמינות עדכוני התוכנה והיציבות העסקית של יצרן הרכב, במיוחד לאור השינויים בשוק הרכב העולמי.
עבור בעלי רכבי בנזין, העלייה הצפויה במחירי הדלק, החלפים והעבודה במוסכים מחייבת חשיבה יצירתית על דרכים לחיסכון. אפשרויות כוללות השוואת מחירים בין תחנות דלק, שכן חלק מהן מציעות הנחות משמעותיות, וכן שקילת רכישת ביטוח טיפולים ואחריות מורחבת. אלה עשויים להגן מפני עלויות בלתי צפויות של תיקונים גדולים, שמחירם צפוי לעלות בתקופה האינפלציונית הנוכחית.
עוד ב-
בעלי הרכב בישראל ניצבים בפני תקופה מאתגרת של עלייה בהוצאות. בין אם מדובר ברכב חשמלי או בנזין, ישן או חדש, נדרשת חשיבה מחודשת על אופן השימוש ברכב והתחזוקה שלו. שיקולים כלכליים עשויים להוביל רבים לשקול מחדש את הרגלי הנסיעה שלהם, ואולי אף לבחון חלופות כמו תחבורה ציבורית, במקומות בהם היא זמינה ויעילה. ההתמודדות עם המציאות החדשה תדרוש תכנון קפדני, מודעות לעלויות ונכונות לאמץ פתרונות חדשניים בתחום התחבורה.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(11):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
10.מס על רכב חשמלידוד 10/2024/20הגב לתגובה זו0 0מי צריך את החשמלי הזה יעלה מלא כסף בקצב הזה כבר עדיף לעבור לתחבורה ציבוריתסגור
-
9.לקואליציה לא יצמצו (ל"ת)אבי פ"ת 10/2024/15הגב לתגובה זו1 1סגור
-
8.נהגים פריריםשלמה 10/2024/14הגב לתגובה זו3 1להעמיד את כל הרכבים החשמל לחסום את כל האכץסגור
-
7.אאאאאאאא 10/2024/14הגב לתגובה זו3 0מה עושים עוזבים את המדינה לארצות הברית?סגור
-
6.אגדת הרכב החשמלייאיא 10/2024/14הגב לתגובה זו3 0אם מנקים את התעמולה הפרוגרסיבית מקבלים לפחות זהום שווה בתוספת סיכוני התלקחות עצמיתסגור
- טען עוד
-
5.כמה פעמים למחזר הודעהרונן 10/2024/14הגב לתגובה זו2 0כבר נכתבו עשרות כתבות על ביטול הנחות המס על רכבים חשמלים, איזה חידוש יש בכתבה?סגור
-
4.עשירים קמצנים ובכייניםR 10/2024/14הגב לתגובה זו1 0זה רכבים שקונים עשירים טוב מאוד!!!!סגור
-
ממש לאעם ישראל חי 10/2024/15הגב לתגובה זו1 0עשירים קונים מה שבא להם . תפרנים מחפשים לחסוך . הפוך גוטה הפוךסגור
-
3.הגיע הזמן להעלות את המס לרכב סיני ל 130%אפי 10/2024/14הגב לתגובה זו4 0סין תומכת גדולה באירנים. ולכן צריך לחדול מלתמוך בסינים.סגור
-
2.יש פתרוןברונשטיין 10/2024/14הגב לתגובה זו2 0לא לרכוש ,ואז הם יתקפלו ,אבל הם מבינים שאתם נרקומנים של צרכנות,שיקזזו מהמשכורות שהם גוזלים מאיתנו ,ספק אם יפרסמוסגור
-
1.קשה פה אין מה לאכול (ל"ת)חי 10/2024/14הגב לתגובה זו5 1סגור