כסף וצרכנות

הטבות מס ושורת הקלות: ההייטק בישראל בבשורות אדירות

הרחבת טווח קבלת הטבות מס בעסקאות מיזוגים ורכישות, הורדת חסמי מיסוי למשקיעים זרים פרטיים, ויצירת "מסלול ירוק" לחברות בינלאומיות המפעילות מרכזי מחקר ופיתוח בישראל עומדים להכנס כחלק מההטבות להייטק בחוק ההסדרים
מערכת ice | 
הייטק-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
התעשייה הישראלית עומדת בפני שינויים משמעותיים בתחום המיסוי, כאשר שורת צעדים חדשים צפויה לחזור להצעת חוק ההסדרים. מטרתם העיקרית היא להגביר את הוודאות במיסוי עבור חברות בינלאומיות ומשקיעים זרים הפועלים בישראל, זאת לאחר תקופה של אי-ודאות שנבעה ממצב פוליטי מורכב ומלחמה מתמשכת.
על פי הפרסום בכלכליסט, הצעדים המרכזיים כוללים הרחבת טווח קבלת הטבות מס בעסקאות מיזוגים ורכישות, הורדת חסמי מיסוי למשקיעים זרים פרטיים, ויצירת "מסלול ירוק" לחברות בינלאומיות המפעילות מרכזי מחקר ופיתוח בישראל. שינויים אלה נועדו להתמודד עם הירידה החדה בהשקעות הון סיכון בשנים האחרונות ולעודד השקעות חדשות בתעשייה הישראלית.

במסגרת השינויים, מוצע להרחיב את היחס בין שווי החברות בעסקאות מיזוג ורכישה המזכות בהטבות מס, מה שעשוי לסייע לסטארטאפים וחברות קטנות. בנוסף, מתוכנן מתן פטור קבוע ממס רווחי הון למשקיעים זרים, במטרה לעודד השקעות בחברות מקומיות.
לגבי החברות הבינלאומיות, שמעסיקות כרבע מעובדי ההייטק בישראל, מוצע לפרסם חוזר מס הכנסה שיפרט "מסלול ירוק" ויספק ודאות לגבי שיטת המיסוי. זאת במטרה לשמר את פעילותן בישראל ולעודד השקעות נוספות.
שינויים אלה משקפים מאמץ משותף של משרד האוצר, רשות המסים, הכלכלן הראשי, אגף התקציבים ורשות החדשנות, בשיתוף עם בכירים בתעשיית ההייטק. מטרתם היא לחזק את הסביבה העסקית בישראל, במיוחד בתחום דיני המס, ולהפוך את ישראל ליעד אטרקטיבי יותר להשקעות זרות ופעילות של חברות בינלאומיות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה