כסף וצרכנות

הנתונים נחשפים: כמות הישראלים שבחרו לטוס הקיץ

נתוני התיירות של ספטמבר ושל חודשי הקיץ, התפרסמו אתמול על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. הנתונים מראים, כי ישראלים המשיכו לטוס, אבל בירידה משמעותית מהשנה הקודמת לה
ענת סימן טוב | 
טיסות (צילום shutterstock)
בעקבות המצב הבטחוני המעורער בחודש אוגוסט, רבים דחו או בחרו לבצע את חופשתם במהלך חודש ספטמבר, שכן גם המחירים נמוכים יותר מחודשי השיא בקיץ. לפי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בחודש ספטמבר האחרון, נרשמו 751.6 אלף יציאות מהארץ, לעומת 1.1 מילון בשנת 2023.
השנה, שהייתה שנה קשה לתיירות היוצאת, עקב החשש במלחמה, הרצון להישאר בבית וגם עקב גל ביטולי הטיסות, שעדיין קורה וגורם לחסור ודאות וחוסר רצון להזמין טיסות, גרמה לירידה בתיירות היוצאת. ולפיכך נרשם כי בחודשים ינואר עד ספטמבר 2024, יצאו מהארץ 5.5 מיליון לעומת כ-8.2 מיליון בשנת 2023. שזהו נתון מעניין, שלמרות השנה הקשה והלא יציבה, ישראלים רבים בחרו עדיין לצאת ולטוס לחו"ל.
מתוך  הנתונים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, 751.6 אלף יציאות לחו"ל של ישראלים בספטמבר השנה, 15.1 אלף שזה למעשה 2%, היו של אזרחי ישראל המתגוררים בחו"ל ובאו לארץ לביקורי מולדת  לעומת, 1.8% בספטמבר 2023.  הנתון בגידול הזה, הוא כנראה תוצר של המלחמה לטובת הרצון לברוח למקום שקט.
בשלושת חודשי השיא של הקיץ שהם יולי, אוגוסט וספטמבר נרשמו 579 אלף יציאות של ישראלים לחו"ל שזה 0.17% וזו ירידה לעומת שלושת החודשים שקדמו להם, אפריל-יוני בהם נרשמו 564.3 ישראלים שיצאו מהארץ שזה 7.2%. אין ספק שגל ביטולי הטיסות הגדול באוגוסט, השפיע על נתון זה.
נתוני היציאות מהארץ, מזכירות את תקופות הקורונה לאחר העוצר, בשנת 2022. כמו היציאות מהארץ הייתה נמוכה, והנתונים די דומים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה