כסף וצרכנות

בעשרות מיליוני שקלים: אחד השווקים הוותיקים בישראל יעבור מהפכה

פרויקט התחדשות השוק העירוני של באר שבע יוצא לדרך: עבודות מקיפות לשיפוץ רביע א' יחלו עם תום תקופת החגים. במסגרת העבודות לשיפוץ הרביע שיימשכו כחצי שנה, יוחלפו כלל התשתיות התת-קרקעיות והעיליות במקום וישופצו חזיתות החנויות
מערכת ice |  4
הדמיית התחדשות שוק באר שבע (צילום רובי קלוגמן)
פרויקט התחדשות השוק העירוני של באר שבע יוצא לדרך. עם תום תקופת החגים, יחלו עבודות מקיפות לשיפוץ רביע א' של השוק, המהוות סנונית ראשונה לעבודה המקיפה במקום בתקציב מוערך בסך כ-65 מיליון שקל.
עבודות השיפוץ ברביע א' אותן מובילה חברת "יעדים", החברה העירונית לפיתוח עסקי בבאר שבע ובשיתוף עם נציגות הסוחרים, צפויות להימשך כחצי שנה. במהלך תקופת העבודות רביע א' ייסגר, ושאר השוק ימשיך לפעול כרגיל.
לעסקים שפועלים ברביע א' הוקצו חנויות חלופיות למשך תקופת העבודות בתוך רביע ג' של השוק, על מנת לאפשר את פעילותם באופן רציף. החנויות המיועדות לקלוט את העסקים מרביע א' עברו שיפוץ והכנה על מנת שניתן יהיה לעבוד בהן בצורה נוחה. בנוסף, שילוט הכוונה יוצב ברחבי השוק לרווחת קהל הקונים. כמו כן, תיושם תכנית פרסום בכל אמצעי המדיה לציבור על המעבר הזמני והסדרי התנועה.

צילום הדמיה: רובי קלוגמן 
במסגרת העבודות ברביע א', יוחלפו כלל התשתיות התת-קרקעיות והעיליות ובהן תשתיות החשמל, הביוב והמים. קירוי הגג הישן יוחלף בקירוי מתקדם וקשיח, רצפות השוק יוחלפו ברצפות בטון בעלות שכבה החסינה לשחיקה שתאפשר לשמור על הניקיון והאסתטיקה ונסיעה בטוחה של עגלות משא ללא הרס התשתיות, יורכבו מערכות אוורור וסילוק ריחות ויותקנו גופי תאורה חדשים.. בנוסף, ישופצו החזיתות של החנויות, תריסים ודלתות.
את פרויקט שדרוג השוק העירוני של באר שבע מובילות עיריית באר שבע וחברת "יעדים" - החברה העירונית לפיתוח עסקי בב"ש, בשיתוף פעולה עם נציגות הסוחרים ובמימון המשרד לפיתוח הנגב, הגליל והחוסן הלאומי ומשרד התיירות. פרויקט התחדשות השוק העירוני, יהפוך את השוק העירוני למרכז של פעילות מסחרית, תרבותית ותיירותית בעיר. כלל העבודות צפויות להימשך כ-3 שנים על פני מספר שלבי ביצוע, שהראשון בהם יוצא לדרך כעת.
מנהלת  השוק העירוני בחברת "יעדים", מיטל לב: "לאחר תקופת המתנה ממושכת ולאחר תכנון קפדני ושיח צמוד עם הסוחרים בשוק, הפרויקט לו כולנו מחכים יוצא לדרך. על מנת שהמהלך להפיכת השוק הוותיק לשוק מתקדם ומזמין יתנהל כהלכה, שמנו בראש סדר העדיפויות שלנו לדאוג לכך שהעבודות יבוצעו בהלימה לצרכי הסוחרים. לכן פעלנו להכשרת מקומות חלופיים בשוק עצמו עבור סוחרי רביע א' מבעוד מועד, ואנו נוודא שלמבקרים בשוק יהיו את הכלים לדעת היכן נמצא כל עסק ועסק במהלך תקופה זו. סוחרי רביע א' צפויים לחזור לאחר תקופת העבודות לרביע מחודש, משופץ ומתקדם, שיאפשר להם לפרוח ולשגשג". 

 
יו"ר נציגות הסוחרים בשוק העירוני, אבינועם מימון: "סוחרים חברי נציגות הסוחרים ואני העומד בראשה  מברכים - שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה. עשרות שנים השוק העירוני משווע לשיפוץ המיוחל שאמור לשים את השוק חזרה על המפה. אנו יוצאים לדרך חדשה עם צפיות ותקוות חדשות להחזיר עטרה ליושנה שהשוק יהיה מרכז הקניות הבילוי והתרבות המוביל של העיר והנגב. נציגות הסוחרים לוקחת חלק פעיל מאוד בכל נושא התכנון והביצוע של הפרויקט יחד עם חברת 'יעדים' כשהמטרה העיקרית היא לבצע את הפרויקט כמה שיותר מהר וכמה שפחות נזקים ופגיעה בפרנסת הסוחרים. אנו עושים היסטוריה".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    מתי את שוק הכרמל?במקום להשקיע 250 מלחץיון שח באולם לקבז (ל"ת)
    אריק 10/2024/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    השוק כבר שייך לערבים כולם שם ערבים (ל"ת)
    חי 10/2024/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • השוק
    סמי 10/2024/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא נכון אתה לא מדייק יש ערבים ויהודים ביחד ואפשר להגיד שהם אחים..ולא גזענים כמוך שאתה מתחננן שיורידו לך מחמישה שקלים שאתה אמור לשלם...גזענים לא בינינו
    סגור
  • 1.
    טוב מיוד
    עבדו קאדר אל סלים 09/2024/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יהי הרבה ברנסה ,ברוח השם
    סגור