כסף וצרכנות

מהפכה בסופרמרקטים בישראל: המוצרים על המדפים בדרך להשתנות

אחת ההחלטות הדרמטיות של השנים האחרונות בתחום הצרכנות בישראל, הוא חובת סימון המוצרים שהחלה בשנת 1998. כעת שר הכלכלה מוביל מהלך לבטל את ההחלטה
מערכת ice | 
סופרמרקט (צילום freepik, vecteezy)
בניגוד למגמה המובהקת בשנים האחרונות, של הוספת סימונים ואזהרות על גבי המוצרים השונים הנמכרים ברשתות הקמעונאות ורשתות המזון, במשרד הכלכלה יש מי שמנסה לבטל את חובת סימון המוצרים, שהחלה בשנת 1998.
על פי פרסום היום (רביעי) של כלכליסט, שר הכלכלה והתעשייה, ניר ברקת, מקדם את המהלך לביטול סימון המוצרים ומדבקות המחיר יוחלפו בצגים אלקטרוניים. בנוסף, דווח כי הזמן שבו תסתיים האפשרות להגיש הערות מהציבור, הוא מחר בחצות.
השר ניר ברקת התמודד עם כאבי ראש רבים מאז נכנס לנעלי שר הכלכלה, בייחוד לאור המלחמה בה המחירים עלו, כאשר לפני המלחמה בישראל הייתה את תקופת המחאות נגד הרפורמה המשפטית.
בנוסף, ברקת עדיין מתמודד על שוק שחלקו עדיין סוחב את נזקי הקורונה, בייחוד כאלו שלא זכו לפיצויים שהשאירו אותם עם יכולת לשרוד. עליית המחירים יוצרת סערות רבות לאחרונה בישראל, עם פרסומים המגיעים מדי יום על מוצרים שמחירם עולה.
כזכור, השר ברקת השיק לאחרונה את רפורמת "מה שטוב לאירופה טוב לישראל". עם אישור הרפורמה בוועדת הכלכלה של הכנסת, אמר השר: "אני מודה ליו״ר ועדת הכלכלה דוד ביטן ולחברי הועדה שאישרו את המהפכה הכלכלית האדירה שהבאנו, שתפתח את השוק הישראלי לתחרות אמיתית, תבטל חסמים ובירוקרטיות ותוריד מחירים".
"זהו יום שמח מאוד לאזרחי ישראל שבמשך שנים שילמו ביוקר בגלל כשלים וחסמים אדירים בשוק, ויום עצוב למונופולים ולקרטלים שנהנו מחוסר התחרות והעלו מחירים בלי בקרה. אני גאה בכך שחברי הקואליציה והאופוזיציה תמכו יחד ברפורמה, ללא מתנגדים ובהסכמה חוצת מפלגות. הכנסת יודעת להתאחד לטובת אזרחי ישראל. אנו נכנסים לישורת האחרונה לקראת הצבעה בקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת". הוסיף אז ברקת.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה