כסף וצרכנות

מחפשים תיק לבית הספר? כך תבחרו את התיק הנכון

הראשון בספטמבר מעבר לפינה ועימו המון הורים שהולכים ורוכשים בשבוע האחרון את כל הציוד הנדרש לבית הספר, בין היתר גם תיק בית ספר. משרד הבריאות מפרסם איך לקנות תיק שיתאים לילד בריאותית
ענת סימן טוב | 
הורות (צילום freepik)
ימים ספורים לפני חזרה לבית הספר, משרד הבריאות מפרסם המלצות לבחירת ילקוט נכון עבור ילדכם לבית הספר, שיצליח לעמוד בעומס הספרים, מבלי להכביד על הגב.
כשאתם ניגשים לבחור תיק, בחרו בתיק גב שהוא בגודל גב הילד ולא גדול ממנו. חשוב שיהיה לתיק רצועות כתף רחבות ומרופדות הניתנות לכוונון. בשביל הנוחות, ההמלצה היא לבחור בתיק בעל ריפוד רשת נושמת באזור הגב  ותיק המכיל מספר תאים המאפשרים חלוקת משקל הספרים והמחברות.
כאשר מלבישים את התיק, יש לוודא כי אורך רצועות הכתפיים שווה כדי לאפשר חלוקת המשקל בין הכתפיים. עיקר משקל הילקוט נדרש להימצא מול מרכז גבו של הילד ולא מול האגן. ההמלצה לאריזה נכונה, היא לארוז את הספרים הכבדים בתא הקרוב לגב. ודאו כי משקל הילקוט המלא אינו עולה על 15% ממשקלו של הילד.
 וכדאי שידווח על הופעת כאב גב, צוואר או כתפיים.
מומלץ לבדוק עם בית הספר אפשרות לתאים נעולים (לוקרים) לילדים, כדי למנוע סחיבת ספרים מיותרת. הדריכו את הילד לשאת בכל יום רק את חומרי הלימוד הדרושים ליום זה.
הנחו את הילד לאחסן את חומרי הלימוד שאינם נדרשים באותו יום בבית או בתא נעול בבית הספר.
המחשבה הרווחת כי ילקוט על גלגלים קל יותר, הוא רק בנסיעה במדרכה ישרה. אם יצטרכו הילדים להעלות את התיק, משקלו רב יותר. הוא מתאים כאשר תנאי הדרך חלקים ומרחק ההליכה הוא גדול. היות והוא כבד להרמה, ילקוט עם גלגלים אינו מתאים לעליה במדרגות וסחיבה בתנאי דרך קשים. לכן, וודאו על ילדכם הקטנים היכן תהיה כיתתם בשנה החדשה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה