כסף וצרכנות

ice בדק ומצא: סל המזון הזול ביותר לסעודת שישי

בימי שישי בערב מתכנסים רוב המשפחות בערב לאווירה משפחתית עם ארוחת שישי, אליה הזמנתם או טרחתם קניתם והכנתם, עם מוצרים מהסופר שבדקנו, איפה הסל הזול ביותר
ענת סימן טוב |  3
סל הפירות והירקות הזול ביותר (צילום פלאש 90/ הדס פרוש, shutterstock)
ארוחת שישי היא הארוחה המרכזית של השבוע, בו מתכנסת המשפחה לחווית שיחות ואוכל טוב. בשביל ארוחת שישי קלאסית צריך מרכיבים שנמצאים בכל סופר. השוונו ובדקנו מרכיבים להכנה של ארוחת שישי קלאסית ישראלית, שנמצאת בכל שולחן שישי כמו חריימה של שבת, עוף ותפוחי אדמה וכדומה, והשוונו אותם בין כמה רשתות.
המוצרים שבדקנו היו בשר טחון, כרעיים, דג, שיישית קולה, תפוח אדמה, קמח, בצק עליים, יין תירוש, פפריקה אדומה, מלח הארץ, מלפפון חמוץ, קמח, שמרים בצל, עגבנייה, מלפפון, גמבה ואבטיח.
הבדיקה נעשתה באתרי האון ליין וכוליים עלויות משלוח. בהשוואת הנתונים מצאני כי, ישנם מחירים שהם דומים, וישנם מחירים שהפערים ביניהם די קיצוניים.  בנוסף, בחודש יולי הייתה עליית מחירים שהורגשה בעיקר בסל הירקות והפירות, אך היו כמה תנודות גם במרכיבים אחרים לארוחת שישי. כמו כן, אחרי שבשלושה שבועות האחרונים ראינו עלייה במחירי הירקות, השבוע מחירי הירקות נשאר סטטי ודומה לשבוע הקודם לו.
 
בהשוואה לסל שערכנו בשבוע שעבר, גילינו כי אין שינוי במחירים בכל הרשתות. הסל הכי זול השבוע, הוא שוב של רמי לוי עם סל על סך 372.20 שקלים והסל היקר ביותר, הוא של שופרסל עם סל של 453.87 שקלים, פער של 81 שקלים. מי שזז ממקומו השבוע, היא רשת ויקטורי למקום השלישי, אבל בהבדל בודד של פחות משקל, הבדל מינורי מאוד.  
רמי לוי ממשיכה לשמור על המקום הראשון שלה שבוע אחריה שבוע, ועם פער ניכר מהסל היקר ביותר בלי תנועות של עלייה במחירים משבוע שעבר.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    מה עם יד המסד? (ל"ת)
    שולה בוזגלט 08/2024/23
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 2.
    שופרסל
    אחיה 08/2024/23
    הגב לתגובה זו
    2 0
    תמיד חזירים ויקרים, רק במגזר החרדי הם מורידים מחיר
    סגור
  • 1.
    טעות בסמלים
    אלעד 08/2024/23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    חבל שטיעתם בלוגו חח תראו רשמתם יוחננוף בויקטורי וביקטורי רשמתם יוחננוף לוגו שגוי
    סגור