כסף וצרכנות

מחסור בחלב בישראל: המדפים ריקים וזו הסיבה

הקמעונאים מסתבכים עם חוסר הולך וגדל והסיבות למחסור מגוונות ומורכבות. גורמים במשק החלב מצביעים על שילוב של גורמים, ביניהם תקלה באחד ממתקני הייצור של תנובה, יצרנית החלב הגדולה בישראל. בנוסף, הביקוש לחלב עלה משמעותית בשל הימצאותם של יותר אנשים בארץ בתקופה זו
מערכת ice |  3
חלב (צילום shutterstock)
ישראל מתמודדת עם מחסור חמור בקרטוני חלב במחיר מפוקח, תופעה שהפכה למוחשית במרכולים ברחבי הארץ. לקוחות מדווחים על מדפים ריקים או חצי ריקים, כאשר חלק מהחנויות אף נאלצות להגביל את כמות החלב שכל צרכן יכול לרכוש. המצב הגיע לכדי כך שקמעונאים מעידים כי משלוחי החלב נחטפים תוך דקות ספורות, עוד לפני שמגיעים למדפים.
על פי הפרסום אמש (רביעי) בכאן 11 הסיבות למחסור מגוונות ומורכבות. גורמים במשק החלב מצביעים על שילוב של גורמים, ביניהם תקלה באחד ממתקני הייצור של תנובה, יצרנית החלב הגדולה בישראל. בנוסף, הביקוש לחלב עלה משמעותית בשל הימצאותם של יותר אנשים בארץ בתקופה זו. גורם נוסף הוא הירידה העונתית בתנובת החלב של הפרות בקיץ, תופעה המתרחשת מדי שנה.

קמעונאים מדווחים על ירידה דרסטית באספקת החלב. אחד מהם סיפר כי הוא מקבל משטח אחד של קרטוני חלב במקום שלושים בשגרה. קמעונאי גדול אחר ציין כי המצב נמשך כבר מספר ימים, ללא מועד ברור לסיומו. התסכול גובר כאשר הספקים אינם מספקים הסברים מניחים את הדעת למחסור, ומסתפקים בתשובה "זה מה יש".
תנובה, השחקן המרכזי בשוק החלב הישראלי, בחרה שלא להגיב לפניות בנושא. שתיקתה של החברה מוסיפה לחוסר הוודאות ולתסכול בקרב הצרכנים והקמעונאים כאחד, ומעלה שאלות לגבי היערכותה למצבי משבר ויכולתה לספק מענה מהיר לביקוש הגובר.
המחסור בחלב מפוקח מדגיש את הרגישות של שוק המזון הישראלי ואת התלות בשחקנים מרכזיים כמו תנובה. הוא גם מעלה שאלות לגבי יעילות הפיקוח על מחירי מוצרי יסוד ויכולתה של המערכת להגיב במהירות לשינויים בביקוש ובהיצע. בעוד שהצרכנים והקמעונאים מחכים לפתרון, נראה כי המחסור בחלב הפך לסמל למורכבות ולאתגרים בשוק המזון הישראלי.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    האם תנובה לא יוצרת מחסור מלאכותי בחלב מפוקח כדי שאנשים (ל"ת)
    יקנו חלב של פעם?? 08/2024/16
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 2.
    הכל בלוף פשוט כדי לייצר את החלב
    איציק הגדול 08/2024/15
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כל שנה אותו תרגיל מחסור בירקות פירות ביצים חלב כדי לייקר הכל פטנט שעובד כל פעם מחדש
    סגור
  • 1.
    מה קרה ?
    אזרח 08/2024/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין לתנובה מחלקת אחזקת מכונות ?
    סגור