כסף וצרכנות

קוקה קולה חוגגת: כמה אתם יודעים על המשקה הפופולרי?

המשקה המוכר ביותר בעולם חוגג היום יום הולדת לממציאו שנולד ב-8 ביולי 1831. מתי הוא המציא את המשקה ואלו שינויים הוא עבר במשך השנים? 
מערכת ice | 
קוקה קולה (צילום unsplash)
קוקה-קולה הוא משקה קולה פופולרי המיוצר ונמכר על ידי חברת קוקה-קולה האמריקאית, ועל ידי זכייניות שלה במקומות שונים בעולם.
המשקה הומצא באטלנטה שבארצות הברית על ידי רוקח בשם ג'ון.ס. פמברטון בשנת 1886. כלומר, המשקה הומצא לפני 158 שנים וממשיך כל הזמן הזה למכור ולצבור פופולריות עם הזמן.
חומריו המקוריים של המשקה הוכנו מעלים של צמח הקוקה ותובלו באגוז הקולה, אך בגלל שהעלים הכילו קוקאין הם הועברו תהליך נוסף שהסיר אותם מתוך הצמח. 
המתכון המדויק המשמש להכנת תרכיז הקוקה-קולה הוא סוד מסחרי של החברה והוא נשמר בתוך כספת. האם הם מגזימים קצת? אולי כן ובכל זאת מדובר במשקה הנמכר ביותר בעולם, כך שיש סיבה למה הם לא רוצים לשתף את המתכון להכנתו.
בישראל לאחר שנים בהן נכנעה חברת קוקה-קולה לחרם הערבי הגיע המשקה לארץ בשנת 1966. בקבוקי המשקה אשר נמכרים בישראל מיוצרים במפעלי החברה בישראל.
קוקה קולה מותגה כמשקה שנמכר במקומות בילוי, אירועים, הופעות, מסיבות ונחשבת למותג צעיר - למרות שהמשקה הומצא לפני יותר מ-150 שנה.
צפו בפרסומות והפרזנטורים של השנים האחרונות של המשקה:
(נועה קירל)
(הענק הירוק)
(ג'יג'י חאדיד)
(כוכבי מארבל)
בשנה האחרונה קמים קולות הקוראים לחרם על קוקה קולה מכיוון שמדובר במותג שנחשב כתומך בישראל. כחלק מפרסומת של החברה שעלתה בבנגלדש (מדינה עם רוב מוסלמי מובהק), ניתן לראות אדם שמסרב לקנות את המשקה בטענה שהוא מגיע מ"המקום ההוא", אך המוכר טוען כי קוקה קולה נצרכת במדינות רבות, ביניהן גם פלשתין. בעקבות הסערה, הפרסומת הוסרה מהעמודים הרשמיים של החברה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה