כסף וצרכנות

בשורה איומה לתושבי תל אביב: זה תעריף הארנונה החדש שנקבע

המועצה אישרה את צווי הארנונה לשנים 2024-2025. התעריף הממוצע לשנת 2024 יעמוד על 66.83 למ"ר, ולדברי העירייה מדובר בעלות נמוכה ביחס לערים הגדולות. בין היתר אושרה העלאת תעריפי בניינים לצורך מימון חלקי של דמי השתתפות בהקמת המטרו בשיעור של 3.5% - סכום שיגיע ל-110 מיליון שקל מדי שנה למשך 17 שנים
מערכת ice | 
ארנונה
על רקע ההתייקרות הגורפת בתעריפי הארנונה, מועצת עיריית תל אביב-יפו אישרה אמש (שני) את צווי הארנונה לשנת 2024-2025. אישור שני הצווים במקביל נעשה בשל הבחירות לרשויות המקומיות. במסגרת הצו עודכנו התעריפים לשנת 2024 כמחויב על פי חוק עדכון של 2.68% בהתאם לנוסחת העדכון הקבועה בחוק ההסדרים.
תעריף הארנונה הממוצע למגורים בתל אביב-יפו לשנת 2024 עומד על 66.83 שקל למ"ר לשנה, לדברי העירייה התעריף הוא בין הנמוכים מבין הערים הגדולות. במסגרת השינויים המוצעים לשנת 2024 נכללה העלאת תעריפי בניינים המשמשים למגורים. נוצרה טבלת תעריפים מעודכנת אשר תמתן את הפערים לפי שנת בנייה ותצמצם את הפערים בין התעריפים של סוגי הבניינים השונים באותו אזור מס.
 

לפי שיטת החישוב כיום לגיל הבניין יש השפעה משמעותית על תעריף הארנונה למגורים. התעריף הקבוע לנכס ששנת הבניה שלו מאוחרת יותר גבוה מהתעריף לנכס ששנת הבניה שלו מוקדמת יותר באותו אזור מס באופן לא מידתי ולא אחיד דבר היוצר פערים משמעותיים.
בנוסף, נכלל שינוי אזור מס לנכסים המשמשים לא למגורים בצפון העיר. מטרת שינוי זה היא יצירת אחידות בין כלל הנכסים באזור שכונות צפון העיר (עבר הירקון צפונה) כך שכולם יסווגו באותו אזור מס. כיום אזור צפון העיר מסווג לפי שני אזורי מס שונים, דבר היוצר חוסר אחידות בתעריפים. לתעריפי הארנונה של שנת 2024 יתווסף שיעור העדכון השנתי בהתאם לנוסחת העדכון הקבועה בחוק ההסדרים בשיעור של 5.29%.
 

בנוסף אושרה העלאת תעריפי בניינים למגורים לצורך מימון חלקי של דמי ההשתתפות במטרו בשיעור של 3.5%. העלאת התעריפים הינה בעקבות הוראות צו רכבת תחתית הקובע כי על הרשויות המקומיות להשתתף- באופן חריג ויוצא דופן - בעלויות הקמת המטרו. המשמעות עבור עיריית תל אביב-יפו היא כי עליה להעביר למדינה כ-110 מיליון שקל מדי שנה למשך 17 שנים לטובת מימון רכבת תחתית (מטרו). 
תוצאות הסדרים כספיים אלו היא מעמסה כבדה על תקציב העירייה ועל כן העלאת תעריפי הארנונה הינה על מנת למנוע פגיעה ביכולת העירייה לקדם ולממש יוזמות פיתוח עירוניות שונות ואף פגיעה בתקציב הרגיל. ככל ששר הפנים ושר האוצר יסברו כי יש צורך ביישום מדורג של ההעלאה, מוצע לאשר כי בכל שנה יעלה החיוב ב-10% בנוסף לשיעור העדכון עד ליישום המלא.
כמו כן, העירייה תמשיך בהענקת הנחה בשיעור של 5% בארנונה באופן יזום למשרתי מילואים והנחה של 25% למפקד מילואים פעיל תושבי העיר תל אביב-יפו, ללא שיידרשו להגיש בקשה. הדבר ייעשה בהתאם לקובץ משרתי המילואים שהתקבל ממשרד הביטחון.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה