בארץ

מכה קשה לתושבי תל אביב: תעריפי הארנונה עומדים לזנק

למרות ההבטחות של נתניהו וסמוטריץ', משרד הפנים הודיע על שיעור התייקרות שנתי בתשלומי הארנונה. עיריית תל אביב פעלה מהר, ומחר היא צפויה לאשר העלאה דרמטית במחירי הארנונה בעיר לשנתיים הקרובות
מערכת ice |  1
רון חולדאי (צילום פלאש 90/ מרים אלסטר, חן חייק, מתוך אתר פיקיויקי)
לאחר שמשרד הפנים הודיע בשבוע שעבר, ששיעור התייקרות הארנונה לשנת 2025 יעמוד על 5.29%, התייקרות השנתית הגדולה ביותר מזה 17 שנים, עיריית תל אביב מנצלת את המצב. מועצת העיר צפויה לאשר מחר (שני), עלייה רטרואקטיבית בתעריפי הארנונה. בנוסף, העירייה גם צפויה לאשר הגדלה נוספת של 3.5% בתשלומי הארנונה לשנה הבאה, שמהווים דמי השתתפות של כל דירה בעיר בבניית פרויקט המטרו ברחבי העיר. 
משרד הפנים מעדכן בכל שנה את שיעור העדכון השנתי של מחירי הארנונה (טייס אוטומטי) והמהלך הנ"ל מתרחש למרות הצהרתם של שר האוצר סמוטריץ' וראש הממשלה בנימין נתניהו שיקפיאו את הארנונה לשנה. בחישוב מהיר, החל מתחילת השנה הבאה, תושבי תל אביב עומדים לספוג עליה דרמטית בתעריפי הארנונה אשר תעמוד על 8.79%. לאחר המהלך יאושר, מועצת העירייה צפויה לחוקק כחוק עזר עירוני את כל ההעלאות הללו בישיבתה הקרובה.
על כן בשורה התחתונה, כ-180,000 אלף דירות ובתים ברחבי תל אביב יפו עומדים לשלם במהלך 2024-2025 תעריפי ארנונה מוגדלת. כמו כן, העירייה הדגישה שדמי ההשתתפות בפרויקט המטרו שתתחיל לגבות מתושבי העיר הם דבר חריג.
לפי שעה, העירייה מחויבת לשלם למדינה במשך 17 שנים "דמי מטרו", אשר עומדים על היקף שנתי של 110 מיליון שקל, כאשר בשנת 2024 ישולם תשלום שנתי חלקי, והחל משנת 2025 מלוא הסכום השנתי. עוד נמסר מטעם העירייה ש"דמי המטרו" המדוברים אינם מכסים את מלוא הסכום שהיא צריכה להעביר למדינה, אלא רק 45 מיליון שקלים מתוכם.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    יש לשקול מרד מיסים.
    יוסי 06/2024/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא יעלה על הדעת עליה כזו מזכיר עליות מסים בימי הבניים.
    סגור