כסף וצרכנות

"מכה למאבק ביוקר המחייה" האם תווי הקנייה שלכם יהיו שווים פחות?

בוועדת הכלכלה מעוניינים להעביר תקנות אשר יטילו הוצאות נוספות על מנפיקי תווי הקנייה בישראל, כך שהדבר יתגלגל בסופו של דבר לכיס האזרחים - ש"יהנו" מהנחה מופחתת. בעקבות כך, נשיא איגוד לשכת המסחר שחר תורג'מן, מבקש לבטל את המהלך ומדגיש: "זו מכה נוספת למאבק ביוקר המחייה"
מערכת ice | 
תווי קניה (צילום freepik)
מחר (שלישי), צפוי להתקיים דיון בוועדת הכלכלה בנושא חוק אשר יסדיר את פעילותם של גופים חוץ בנקאיים במתן שירותי תשלום. במקביל להצעת חוק זו, תעלה טיוטת תקנות של הרשות לניירות ערך שאחת מתוצאותיה יהיו הפחתת גובה ההנחה על תווי קנייה, ולמעשה פגישה בכיס של אזרחי ישראל בפועל. נשיא איגוד לשכת המסחר (אשר נבחר לאחרונה לתפקיד), שחר תורג'מן, פנה ליו"ר ועדת הכלכלה והתריע: "מכה נוספת למאבק ביוקר המחייה".
תורג'מן הסביר כי הסיבה לירידה האפשרית בשווי תווי הקנייה היא בשל תקנות של הטלת הוצאות נוספות על מנפיקי התווים, כך שהדבר יוביל בהכרח להפחתה של היקף ההנחה הניתנת בתווים כיום. "לפיכך במטרה למנוע הכבדה בלתי הגיונית על הרשתות המנפיקות נבקש לקבוע כי הנפקת תווי קניה ושוברי מתנה שסכומם הינו עד 1,500 שקל יוחרגו אל מחוץ לתחולת החוק ותחולת טיוטת תקנות הסדרת העיסוק", מבקש נשיא איגוד לשכת המסחר.
עוד הוא מציין בהמשך: "אנו מציעים לקבוע כחלופה, בין היתר בהתאם לסמכות הקבועה בסעיף 24(ה) לחוק, המעניק לשר האוצר סמכות להקל בדרישה הנ"ל, לקבוע כי ביחס לגופים המנפיקים תווים ושהינם בעלי יציבות כלכלית מספקת, הדרישה של החזקת כספי הלקוחות בחשבון ייעודי - לא תחול". לסיכום הוא כותב כי זו אירוניה מוחלטת שדווקא בימים בהן המדינה מבקשת "לערוך שיימינג" למי שמעז להעלות מחירים, היא מאפשרת להעלות את מחירי הדלק, הארנונה ועוד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה