כסף וצרכנות

הכספים לרשות הפלסטינית יוקפאו? "משלמת סכומי עתק למחבלים"

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק הקפאת כספים ששילמה הרשות הפלסטינית בזיקה לטרור מהכספים המועברים אליה מממשלת ישראל. מוצע לקבוע כי החשב הכללי יהיה אחראי על כספים שחולטו וכי שר האוצר רשאי להורות על שימוש בהם. בדברי ההסבר נכתב: "הרשות הפלסטינית משלמת כשבעה אחוזים מתקציבה למחבלים"
מערכת ice | 
חמאס (צילום פלאש 90/ וויסאם השלמון)
מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק הקפאת כספים ששילמה הרשות הפלסטינית בזיקה לטרור מהכספים המועברים אליה מממשלת ישראל (תיקון - חילוט הכספים וניהולם), התשפ"ד-2024 של ח"כ צבי סוכות (הציונות הדתית), אליה הוצמדה הצעה של ח"כ זאב אלקין (תקווה חדשה). 34 חברי כנסת תמכו בהצעה, אל מול 8 מתנגדים, והיא תועבר לדיון בוועדת החוץ והביטחון.      
מוצע לקבוע כי יחולטו כספים שהוקפאו לפי חוק הקפאת כספים ששילמה הרשות הפלסטינית בזיקה לטרור מהכספים המועברים אליה מממשלת ישראל, התשע"ח-2018, אם חלפו שישה חודשים והרשות הפלסטינית לא פסקה מתשלום כספים בזיקה לטרור. עוד מוצע לקבוע כי החשב הכללי יהיה אחראי על כספים שחולטו וכי שר האוצר רשאי להורות על שימוש בהם לצורך תשלום לנפגעי עבירה, שיפוי של קרן הפיצויים או כל שימוש אחר שתכליתו פיתוי או שיפוי של מי שנפגע ממעשה טרור. 
בדברי ההסבר להצעה נכתב: "הרשות הפלסטינית משלמת מדי שנה סכומי עתק, כשבעה אחוזים מתקציבה, למחבלים שהיו מעורבים בפעילות טרור נגד ישראלים ולבני משפחותיהם, באמצעות משכורות והטבות למחבלים פלסטינים הכלואים בבתי סוהר ישראליים (במהלך מאסרם ואף לאחר שחרורם) ומענק קצבאות למשפחות פלסטיניות שקרובם נהרג או נפצע בפעילות כאמור. בעצם תשלום כספים אלו יש משום הבעת תמיכה ותמרוץ של הרשות הפלסטינית למעשי הטרור".
"על פי חוק של הרשות הפלסטינית, מועברים תשלומים למחבלים פלסטינים בבתי הכלא הישראליים. ככל שהעונש שהושת על המחבל הפלסטיני חמור יותר, קרי ככל שגרם לפגיעה רבה יותר במדינת ישראל ובתושביה, כך גדלים התשלומים להם הוא זוכה. מאחר שישראל מעבירה לרשות הפלסטינית כספי מסים שהיא גובה עבורה, משמעות הדברים היא שמדינת ישראל מסייעת, באמצעות העברת הכספים לרשות הפלסטינית, לביצוע התשלומים האמורים".         
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה