כסף וצרכנות

למרות המלחמה: הממשלה תאשר - שכר הרבנים והבלניות יעלה

ועדת השרים תכריע כי שר הדתות יוכל להעלות את שכרם של נושאי המשרה במועצות הדתיות האזוריות. התקצוב יועבר על פי אמות מידה שוויוניות לפי תקנות שייקבעו על ידי המשרד ויפורסמו ברשויות. ההצעה צפויה להיות מאושרת בטרומית כבר השבוע ותידון בוועדת חוק, חוקה ומשפט. וגם: מהיכן יגיע הכסף?
מערכת ice | 
אריה דרעי (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
ועדת השרים לענייני חקיקה צפויה לאשר ביום ראשון הצעת חוק שתאפשר לשר הדתות מיכאל מלכיאלי להעלות את שכרם של הרבנים ושל הבלניות במקוואות. הכסף לכך יגיע מתקציב מיוחד שיועבר לשם כך מהממשלה. הצעת החוק תועלה ביום רביעי להצבעה בקריאה הטרומית ולאחר אישורה תועבר לוועדת חוק, חוקה ומשפט של הכנסת.   
על רקע המלחמה המתמשכת ויוקר המחיה המאמיר, הצעת החוק הוגשה על ידי ח"כ ארז מלול (ש"ס) ועל פיה שר הדתות יוכל לתקצב שכר ותקנים של רבנים ושל הבלניות במועצות הדתיות האזוריות, בנוסף לסכומי הכסף שמקבלות המועצות הדתיות לצורך תשלום שכר לבעלי תפקידים אלו. התקצוב יועבר על פי אמות מידה שוויוניות לפי תקנות שייקבעו על ידי שר הדתות בהסכמת שר האוצר ויפורסמו ברשומות.
הצעת החוק קובעת ששר הדתות יוכל לתקצב שכר ותקנים של רבנים ובלניות ברשויות המקומיות ועיריות, מועצות מקומיות ומועצות אזוריות שאין בתחומן מועצות דתיות. גם תקצוב זה יוסדר באמצעות אמות מידה שוויוניות שייקבעו בתקנות, כאשר תקציב המועצות הדתיות ממומן הן על ידי הממשלה והן על ידי הרשויות המקומיות.
סכום ההשתתפות הרגיל של כל רשות מקומית בתקציב של המועצה הדתית הנמצאת בשטחה הוא פי 1.5 מסכום ההשתתפות של הממשלה בתקציב של אותה מועצה דתית. הצעת חוק זו מתווספת להצעת חוק שהגיש בעבר ח"כ מלול יחד עם ח"כ שמחה רוטמן (הציונות הדתית), "חוק אלף הרבנים", שנועד להגדיל את מספר הרבנים ביישובים. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה