כסף וצרכנות

מחירי הדגים הטריים יתייקרו ב-20% - כמה זה יעלה לנו?

החרם שהכריז ארדואן על היבוא והיצוא לישראל נותן את אותותיו, ועל התעשיינים למצוא מדינות ייבוא חלופיות. עליות המחירים של הדניס, הבורי והלברק צפויות להצטרף לזינוק במחיריו של הסלמון, שהאמיר ב-50% בשנה האחרונה. ברשתות טוענים: "אפשר לייבא מיוון וקפריסין, אבל ייקח זמן להתארגן"
מערכת ice | 
דגים (צילום פלאש 90)
בצל החרם שהכריז לאחרונה נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן על ישראל, כמו גם סגירת הנמלים ליבוא וליצוא ארצה, יבואנים הודיעו לרשתות שדגים מטורקיה, בין היתר, דניס, בורי ולברק – צפויים להתייקר בכ-20%. על פי הפרסום הבוקר (שני) היבוא מתעכב וצריך למצוא מדינות יבוא חלופיות.
התייקרות עלויות הדגים מטורקיה, מצטרפת לעלייה המטאורית במחירו של דג הסלמון שהאמיר בכ-50% בשנה האחרונה. בורי שלם טרי נמכר בימים אלה ברשתות השיווק בדרך כלל סביב 45 שקל לק"ג עד 50 שקל ובמבצע 40 שקל לק"ג. פילה בורי נמכר ב-90 שקל לק"ג לפחות.
דניס טרי נמכר בעבר גם בפחות מ-60 שקל וכעת מוצע לצרכנים ב-80-65 שקל לק"ג ומדי פעם במבצעים ב-45 שקל לק"ג. פילה דניס טרי נמכר בכ-100 שקל לק"ג. לברק נמכר ב-75-90 שקל לק"ג, כשלברק קפוא נמכר בחצי מחיר. פילה לברק טרי נמכר בכ-120 שקל כשלאחרונה מחירו עלה ל-130 שקל. 
בנובמבר 2023 מחו מגדלי הדגים על המשך הייבוא מטורקיה. לפי נתוני הארגון, צריכת דג דניס בישראל עומדת על 6,000 טונות בשנה, מתוכם כעת כ-700-500 טונות בלבד ייצור מקומי. היקף הצריכה השנתי של דגים טריים עלה בשנים האחרונות וכמעט הכפיל את עצמו, כשמנגד הייצור המקומי הצטמצם, כך שבפועל הפגיעה בחקלאות הישראלית גדולה מאוד. 
ברשתות השיווק טוענים שהתוצרת הישראלית הטרייה קטנה מכדי לספק את הדרישה של השוק ובטח שלא תוכל לפצות על המחסור הטורקי. יש גם יבוא מיוון וקפריסין אך גם הוא קטן יחסית. ברשתות טוענים: "אפשר לייבא מיוון וקפריסין, אבל ייקח זמן להתארגן". לפי מגדלי הדגים, מייצור מקומי נמכרים 700-500 טונות דג ישראלי, כשלפני הייבוא השיא היה 3,000 טונות דניס ישראלי. הייצור המקומי של דניס הוא פחות מ-10% מהשוק כרגע.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה