כסף וצרכנות
היצרניות הגדולות נחשפות: ככה עושים עליכם קופה
תופעה חדשה בשם "שרינקפליישן" הצליחה להגיע עד נשיא ארה"ב ולעורר את זעמו: "השוד הזה של הצרכנים כבר נמאס". כך השיטה עובדת
בשנים האחרונות חברות שונות בחרו באופן מוסתר להקטין את תכולת המוצר מבלי להוריד את המחירים על מנת למקסם את הרווחים, לתופעה הזו ניתן השם "שרינקפליישן" - אינפלציית האריזות המתכווצות.
המועצה הישראלית לצרכנות ערכה סקר מיוחד ל-ynet בו נבדקו 25 מוצרים שהאריזות שלהם התכווצו. למרות שהחוק הישראלי מחייב את החברות להודיע לצרכנים על הקטנה של המוצר, בסקר התגלה כי די מסובך לאתר את המוצרים הללו באתרי הרשתות.
דוגמה נהדרת לשרינקפלציה היא המגבונים של האגיס - מארז של 4 חבילות הכיל בעבר 80 מגבונים, לאט לאט הכמות ירדה. תחילה ל-72 ב-2020 לאחר מכן ל-64 והיום המארז מגיע עם 56 מגבונים.
שמן הזית של יד מרדכי עלה לאחרונה לכותרות כאשר התגלה כי בשטראוס הקטינו את בקבוק השמן מבלי להוריד את המחיר. למעשה, שטראוס העלימה כמעט לגמרי מהמדפים את בקבוקי שמן הזית בעלי 750 מ"ל, ובמקומם היא השיקה אריזות מוקטנות של 500 מ"ל.
עוד ב-
המחיר של בקבוק מוקטן הינו 40 שקל, זהה למחיר שנמכר עד לא מזמן בקבוק של 750 מ"ל, כך שהצרכן משלם את אותו מחיר על כמות מופחתת בהרבה של שמן זית.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(1):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
1.לאחרונה??????היי 04/2024/07הגב לתגובה זו0 0זה כבר שנים שהשרינקפלציה קיימת, מדהים שלא דיברו על זה עד עכשיו! הגיע הזמן להטיל סנקציות ולתת לציבור לספוג כל הזמן, כי זה מה שקורה כאן בשנים האחרונות, גם עליית מחירים וגם שרינקפלציהסגור