כסף וצרכנות

מהפכה בחשבון החשמל בישראל: כך תחסכו בקרוב אלפי שקלים בשנה

שר האנרגיה והתשתיות אלי כהן, הודיע כי החל מה-25 ביולי תיכנס לתוקף הרפורמה בחשבון החשמל בישראל, במסגרתה הצרכנים בישראל יוכלו לעבור בין ספקי חשמל, ללא תלות במונה חכם: "נעניק לכל הצרכנים הזדמנות שווה להשתתף ברפורמה ולהוזיל את חשבון החשמל במאות ואף אלפי שקלים בשנה"
מערכת ice |  1
חברת החשמל (צילום shutterstock, freepik)
שר האנרגיה והתשתיות אלי כהן, הודיע בכנס של חברת נוגה כי החל מה-25 ביולי תיכנס לתוקף הרפורמה בחשבון החשמל בישראל כאשר במסגרתה הצרכנים בישראל יוכלו לעבור בין ספקי חשמל, ללא תלות במונה חכם, כשבשלב זה רק צרכנים בעלי מונה חכם יכולים לעבור למספק חשמל פרטי. החידוש שנאמר היום הוא למעשה התאריך המדוייק בו תתחיל הרפורמה בחשבון החשמל עליה הכריז בחודש שעבר.
בזכות כך, כל משק בית בישראל יוכל למישה להתקשר עם אחת מהחברות המספקות חשמל באופן פרטי, גם אם עוד לא הותקן מונה חכם בביתו. התקנת מונה חשמל חכם דורשת הזמנה מחברת החשמל בתשלום של 270 שקל, ובעיקר גובה מכם זמן המתנה יקר.
כיום ישנם פחות מחצי מיליון מונים חכמים בישראל, והמטרה היא שעד שנת 2028 בכל הבתים בישראל יופעל מונה חכם. למעלה מ-40 גופים מחזיקים כיום ברישיון אספקה לחשמל, שכעת הן כורתות הסכמים עם יצרני חשמל פרטיים כדי להוזיל עלויות, שחלקן מציעות עד 20% הנחה על חשבון החשמל, מה שמקנה לכם חיסכון אדיר בשנה.
שר האנרגיה והתשתיות, אלי כהן, חשף, כאמור, את התאריך בו הרפורמה תצא לדרך - 25 ביולי השנה, והוסיף: "נעניק לכל הצרכנים הזדמנות שווה להשתתף ברפורמה ולהוזיל את חשבון החשמל במאות ואף אלפי שקלים בשנה".
כזכור, מהפכת החשמל כבר הוכרזה חודש שעבר, אז אמר השר כי זו " בשורה עצומה לכל תושבי ישראל והיא תביא לחיסכון של מאות ואף אלפי שקלים בשנה בחשבון החשמל". שאול גולדשטיין, מנכ"ל חברת נגה הוסיף דאז ואמר: "הכרזת שר האנרגיה על פתיחת שוק החשמל באופן מהיר וללא תלות בהחלפת המונה הבסיסי לחכם, יקדם מאוד את התחרות במשק החשמל. תחרות זו , עשויה להביא לחיסכון לצרכנים ולהתייעלות משקית. מדינת ישראל נמצאת בצומת דרכים כלכלית ומהלך כזה יוכל לתרום לחיזוק המשק ולהורדה ביוקר המחייה".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    עדיף להחליף למונה חכם המונה הישן מזייף (ל"ת)
    צפוני 03/2024/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור