כסף וצרכנות

מהפכה בחשבון החשמל בישראל: מי עשויים לקבל 50% הנחה?

הפורום למאבק בעוני השתתף בדיון בוועדת הכלכלה של הכנסת: "התשלום על החשמל לא צריך להיות אחיד, אלא מעודכן על פי אופי הצרכנים", לטענתו יש לכלול בייחוד את מי שמקבל הבטחת הכנסה/השלמת הכנסה או מזונות מהביטוח הלאומי
מערכת ice | 
חברת החשמל (צילום shutterstock, freepik)
הפורום למאבק בעוני הגיש היום (שני) נייר עמדה לוועדת הכלכלה של הכנסת לקראת הדיון שעסק בהעלאת תעריפי החשמל. על פי נייר העמדה, מזהיר הפורום למאבק בעוני כי משפחות עניות ומעוטות יכולת הן הנפגעות העיקריות היום ממשבר האקלים ויסבלו ממנו אף יותר בעתיד.
על פי ההסבר, הקצנה במזג האוויר תחייב יותר ימים ושעות של קירור או חימום הבית, זאת בזמן שמחירי החשמל צפויים לעלות כתוצאה מעליה בביקוש ובצד צעדים ממשלתיים להתייעלות אנרגטית ומעבר לאנרגיה מתחדשת.

בנייר העמדה מציע הפורום למאבק בעוני לפעול לשנות את אופן התשלום על החשמל, כך שלא יהיה אחיד. כך למשל מציע הפורום להרחיב את קבוצת הזכאים להנחה של 50% בתעריפי החשמל. לטענתו יש לכלול בייחוד את מי שמקבל הבטחת הכנסה/השלמת הכנסה או מזונות מהביטוח הלאומי.
עוד מציע הפורום למאבק בעוני כי יש להעלות את תנאי העומדים בזכאות להנחה עבור 600 הקוט"ש הראשונים, במקום ה400 הקיימים כיום, כל עוד הם עונים על קריטריונים מסויימים כמו למשל בהתאם למיקומם הגיאוגרפי, בעלי נכויות ועוד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה