כסף וצרכנות

חשבון החשמל, המים והדלק יזנקו? זה מה שיקרה ב-1.1.2024

בעוד שמכירת תחנת הכוח 'אשכול' תכסה את מרבית הזינוק במחיר, בעוד תעריף המים אמור לעלות בעוד כמה שקלים, תעריף המים אמור לזנק לפחות ב-1% ולגבי הדלק? הכל תלוי אם משרד האוצר ישיג מקור מימון נוסף לסבסוד
מערכת ice |  2
חשבון חשמל-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
האם חשבון החשמל עומד להתייקר או דווקא להפך? בחודש ינואר 2024 הקרוב יעודכנו התעריפים של חשבונות החשמל והמים לצרכנים בישראל ויושפעו מהאינפלציה ושער החליפין של השקל. יחד עם זאת, על פי כלכליסט, מכירת תחנת הכוח 'אשכול' תכסה את מרבית הזינוק במחיר, בעוד תעריף המים אמור לעלות בעוד כמה שקלים.
השאלה שנשאלת לקראת בואה של 2024, היא האם המכירה של תחנת הכוח באשכול בסכום של 9 מיליארד שקל וההכנסות שהגיעו בעקבות המהלך, יכסו את עליית התשומות להפקת החשמל בישראל. הירידה בעלות הפחם אמור לקזז את עליות המחיר בשוק.

לצד זאת, אמור להתבצע עדכון גם למחיר ליטר דלק. בעוד שהמדינה מעניקה סבסוד על מס הבלו מאז חודש אפריל 2022 וכבר השקיעה כמה מיליארדי שקלים במהלך, בשל הזינוק העולמי והניסיון לבלום אותו בישראל כדי שלא יחצה את רף 7 השקלים, עדיין צריכים לחפש באוצר מקורות תקציבים להמשך הסבסוד מעבר ל-21.12.
האחרון בשורת התעריפים שיתעדכנו הוא המים שעליו משפיעים מדד המחירים לצרכן שמהווה 85% מתעריף המים, השכר הממוצע במשק שמרכיב כ-10% ומחיר החשמל שערכו 5% מהחישוב. ההערכה היא שצפויה עלייה של כ־1%. בשל העובדה שמשק בית ממוצע משלם כ-140 שקל בחודש עבור המים, המחיר יעלה בכשקל וחצי לערך.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    למה כתבות על לייקר, הגיע הזמן לדרוש
    דוד 12/2023/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הוזלת יוקר המחיה. עם כנוע וצייתן.
    סגור
  • 1.
    במצב של היום חייבים להוריד מחירים
    יוני 12/2023/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כל עליה נוספת במחירי החשמל והמים,תגרום לגל התייקרויות רוחבי. מה שאומר פחות כסף בידי הציבור,והאטה של גלגל הכלכלה.
    סגור