כסף וצרכנות
מהפכה במדפים בסופרמרקט: זה מה שיקרה מה-24.2
רגע לפני כניסת החובה לסמן את ארץ המקור של התוצרת החקלאית, הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן מפרסמת גילוי דעת: לעוסק יתאפשר להציג בשיווק מקוון את ארצות הייצור האפשריות של התוצרת החקלאית המסוימת, ובלבד שתינתן אפשרות נוחה וברורה לצרכן לבחור את ארץ או ארצות הייצור שמהן הוא מעוניין או מסכים לקבל את התוצרת
החל מתאריך 24.2.24 החובה לסמן את ארץ המקור של התוצרת החקלאית הטרייה הנמכרת בתפזורת (פירות וירקות טריים ומוצרי חלב) תחול גם במכירה באופן מקוון – בעת הרכישה יוצגו לצרכן כל המדינות האפשריות מהן יכולה להגיע התוצרת והצרכן יבחר את המדינות המקובלות עליו.
הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן מפרסמת גילוי דעת - לעוסק יתאפשר להציג בשיווק מקוון את ארצות הייצור האפשריות של התוצרת החקלאית המסוימת, ובלבד שתינתן אפשרות נוחה וברורה לצרכן לבחור את ארץ או ארצות הייצור שמהן הוא מעוניין או מסכים לקבל את התוצרת החקלאית
:
:
תיקון מס' 65 לחוק הגנת הצרכן נכנס לתוקפו ביום 24.12.23, כאשר הוראות סימון התוצרת החקלאית בנוגע לשיווק מקוון ייכנסו לתוקף ביום 24.2.24. במסגרת התיקון לחוק, כל העוסקים במכירה קמעונאית מחוייבים לסמן בשילוט בולט וברור את ארץ המקור של התוצרת החקלאית הטרייה הנמכרת בתפזורת. החל מתאריך 24.2.24 החובה לסמן את ארץ המקור של התוצרת החקלאית הטרייה הנמכרת בתפזורת (פירות וירקות טריים, ומוצרי חלב) תחול גם במכירה באופן מקוון (אתרי אינטרנט).
בעקבות פניות שהגיעו לרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, היועץ המשפטי של הרשות, עו"ד אריאל דיאמנט מבהיר את פרשנותו באשר לאופן סימון ארץ הייצור של תוצרת חקלאית בשיווק מקוון. בשל הייחודיות בשיווק מקוון של תוצרת חקלאית, כפי שהובהר בפניות אל הרשות, כאשר לתוצרת חקלאית מסוימת קיימות מספר ארצות ייצור (מספר ארצות ייבוא או תוצרת המיוצרת בישראל וכן מיובאת מארצות אחרות) העוסק לעיתים אינו יכול לדעת בוודאות מאיזו ארץ ייצור תסופק התוצרת החקלאית בסופו של דבר לצרכן. הדבר נובע מכך שלעיתים קיים פער זמנים בין מועד ההזמנה באתר האינטרנט לבין מועד האספקה לצרכן (המבוקש או האפשרי), או כי העוסק לא יכול לדעת בוודאות מאיזה סניף או מרכז לוגיסטי תיאסף התוצרת החקלאית, העדר ברקודים לכל תוצרת לפי ארץ הייצור וכן קיומה של תחלופה גבוהה בתוצרת החקלאית.
עיקרי גילוי הדעת של היועץ המשפטי של הרשות: "בהתחשב בקשיים הייחודיים שהוצגו ביחס לשיווק מקוון של תוצרת חקלאית, וכן בהוראות החוק ותכליתו, במקרה בו קיימת אפשרות ממשית שתוצרת חקלאית מסוימת שתסופק לצרכן תהיה ממספר ארצות ייצור ובמקרה בו לא ניתן בעת השיווק לדעת מהי ארץ הייצור של התוצרת החקלאית שתסופק, יתאפשר לעוסק להציג בשיווק מקוון את ארצות הייצור האפשריות של התוצרת החקלאית המסוימת. זאת, ובלבד שתינתן אפשרות נוחה וברורה לצרכן לבחור את ארץ או ארצות הייצור שמהן הוא מעוניין או מסכים לקבל את התוצרת החקלאית. אפשרות זו יכולה להינתן במגוון דרכים, באמצעות הצגה באתר, שיחה וכיו"ב, כל עוד מתאפשר לצרכן לבחור בעת השיווק את ארץ או ארצות הייצור של התוצרת החקלאית בטרם זו תסופק".
עוד ב-
עו"ד אריאל דיאמנט, היועץ המשפטי של הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן: "בהמשך לפניות ולבעיות שהוצגו בפני הרשות באשר לשיווק תוצרת חקלאית טרייה ולסימון ארץ המקור של התוצרת, הרשות הגיעה למסקנה כי אכן ישנה יחודיות המצריכה גילוי דעת באשר לאופן הסימון של התוצרת. מצאנו פתרון שיאפשר לצרכן לקבל את מלוא המידע באשר לארץ המקור של התוצרת כפי שהחוק מורה ובמקביל לסייע לעוסקים להם קיימת ייחודיות בשיווק תוצרת מסוג זה".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה