קריירה ולימודים

משרד התקשורת במהלך חשוב: אלו האגרות שיידחו בשנה

ועדת הכלכלה אישרה למשרד התקשורת לדחות בשנה נוספת את הטיפול באגרות התדרים – ודרשה לסיים את הטיפול בנושא עד סוף 2024, ח"כ דנינו: "במקום הוראת שעה זה הפך להוראת שנים"
מערכת ice | 
שטרות בארנק (צילום shutterstock)
ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום (שלישי) את בקשת משרד התקשורת לתקן את תקנות הטלגרף האלחוטי, העוסקות ברישיונות, תעודות ואגרות ולהאריך בשנה נוספת את המצב הקיים.
סגנית היועצת המשפטית של משרד התקשורת, עו"ד יעל מלם, הסבירה כי מדובר בתקנות שתוקנו בשנת 2015, ועסקו בהליכי גבייה של האגרות עבור רישיון והקצאה של תדרי רדיו, והוראת שעה הכוללת תיקונים בסכומי האגרות. בנוסף, בהתאם על עבודה כלכלית שנעשתה בזמנו הופחתו אגרות התדרים של תחום הרדיו באזורי הפריפריה ב-30% ואגרות התדרים האלחוטיים מנקודה לנקודה בכ-20% בממוצע.

עו"ד מלם ציינה כי במקביל החלה עבודה כלכלית שאמורה לבחון מחדש את נושא האגרות והמשרד מבקש ארכה של שנה כדי להשלימה. ח"כ שלום דנינו, שמילא את מקומו של היו"ר, הזכיר כי לא מדובר בארכה ראשונה ומאז 2018 מבקש המשרד ארכות.
ח"כ דנינו שאל האם זאת הפעם האחרונה שהדבר יגיע לוועדה. סמנכ"ל משרד התקשורת, אלעד מקדסי, השיב כי "העבודה הכלכלית נעצרה בתחילת אוקטובר, כמו הרבה דברים אחרים. חלק גדול מהאגף, וגם אני, גויסנו למילואים". מקדסי הוסיף, כי המטרה היא לסיים את העבודה ב-2024.
עו"ד נעמה דניאל, מצוות הייעוץ המשפטי לוועדה, ציינה כי "הפרקטיקה הזו של הארכת הוראות שעה לשנה התשיעית היא בעייתית, ואנחנו מצטרפים לקריאה להביא הוראת קבע". בתום הדיון אישרה הוועדה, כאמור, להשאיר את המצב הקיים עד לסוף שנת 2024, וח"כ דנינו הוסיף כי "במקום הוראת שעה זה הפך להוראת שנים". הוא ביקש כי עד סוף השנה תותקן התקנה הקבועה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה