קריירה ולימודים

רשות המסים חושפת: כך מחולקים פיצויים ב-3.75 מיליארד שקל

במהלך הדיון עלו טענות קשות כלפי האוצר לעניין הקושי של חיילי המילואים למצות את זכויותיהם, כן נמתחה ביקורת על אי הבאת ארכה לתקנות הפיצויים. ברשות המיסים הציגו את נתוני התשלום במסגרת מנגנוני הפיצויים והדגישו כי מדובר באירוע ייחודי, וכי המענים משתכללים בכל עת, וכי הוקם מנגנון מיוחד לסיוע להגשת תביעות מצד חיילי מילואים
מערכת ice | 
רשות המסים (צילום shutterstock)
ועדת הכספים בראשות ח"כ משה גפני, קיימה היום (שני) דיון מעקב אחר יישום מתווה הפיצויים בעקבות מצב הלחימה והיערכות הממשלה למתן פיצוי. הדיון נפתח בסערה כאשר הועלו טענות רבות כלפי יישום מתווה הפיצוי לעסקים, ובעיקר ביקורת נוכח כך שהאוצר עדיין לא הביא ארכה לתקנות הפיצויים לישובי ספר ולישובים מיוחדים, שתוקפו הסתיים בסוף חודש אוקטובר. 
סגן הממונה על התקציבים באוצר, כפיר בטט, הודה בפתח הדיון כי "אין תשובות טובות" לעיכוב בהבאת הארכת התקנות: "יש בעיות שאנחנו מתעדים לפתור כמה שיותר מהר, גם תפעוליות וגם משפטיות בנושא של מי נכנס וכמה נכנס, ברגע שנצליח לפתור נביא כמה שיותר מהר". 
אמיר דהן, נציג רשות המיסים השיב לטענות שהעלו חברי כנסת: "הוגשו 204 אלף תביעות בתקופה של חודש בדיוק, יהיו מקרים שיפלו, ואנחנו נפעל לאתר אותם בפינצטה. הגענו ל-3.75 מיליארד שקל תשלום פיצויים בסך הכל. הוגשו 175 אלף תביעות במסלול הכללי, בדרום 18 אלף תביעות. שולמו 2.5 מיליארד שקל בגין הוצאות מזכות. בגין ירידת מחזורים שולמו חצי מיליארד שקל".
עוד הוסיף: "יש מקרים של בקשות למקדמות עם עיכוב במערכת, ואנחנו מנסים לאתר למה לא מקבלים מקדמה תוך 21 יום, זה צומצם מעשרות אלפי תיקים לכ-2,800 מקרים. התקבלו 175 אלף בקשות מזכות במסול הכלל ארצי, 170 אלף קיבלו תביעה סופית, ובערך 40 אלף קיבלו מקדמה. יש גם תיקים שנדחו אוטומטית. 8,000 קיבלו מקדמות במסלול האדום, ששם זה רוב הכסף, שם שולם כבר 700 מיליון שקל, זה עסקים שנסגרו, הערכה שהנזקים שלהם עצומים גם קדימה ונגיע ל-8 מיליארד שקל שהוקצו, וכבר אפשר לקבל מקדמה עבור נובמבר ודצמבר. אנחנו רק בחודש הראשון של התשלום, אין לי ספק שכל ה-7 מיליארד ימומשו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה