קריירה ולימודים

המדענים הישראלים בחו"ל זועקים: "הגנו על הסטודנטים הישראלים בקמפוסים"

ארגון המדענים הישראלים בחו”ל, ScienceAbroad שלח מכתבים לכ-23 נשיאי אוניברסיטאות בחו"ל, מרביתם בארה"ב ובקנדה, ולתפוצה כללית של הנהלות מוסדות אקדמיים בעולם, עם הקריאה הברורה: "גנו את הטרור של חמאס והגנו על מדענים וסטודנטים ישראלים בקמפוסים" 
מערכת ice |  1
סטודנטים (צילום freepik)
במכתב שהופץ לנשיאי האוניברסיטאות הגדולות ולכלל המוסדות האקדמיים בארה"ב ע"י  ScienceAbroad נכתב בין היתר כי "מאז ה7 באוקטובר, סטודנטים ישראלים ויהודים מתמודדים לא רק עם אובדן קשה אלא גם עם תחושת חוסר ביטחון בקמפוסים".
המכתב מגיע מתוך דאגה גדולה לשלומם של סטודנטים ישראלים ויהודים שבימים האחרונים מאז החלה הלחימה סובלים מגילויי אנטישמיות וחוששים להזדהות כישראלים וכיהודים. כמו כן, מתקיימות פעילויות בהם סטודנטים מכריזים על עצמם כתומכי חמאס והפגנות אנטישמיות הקוראות לפעולות אלימות נגד ישראל.
במכתב צויין כי: "לגנות את חמאס ולהתייחס לכל פעילות אנטי-ישראלית בקמפוסים. לא רק עבור ביטחונם של סטודנטים ישראלים ויהודים אלא כדי לנקוט בעמדה המוסרית. זה לא דיון פוליטי על שני נרטיבים, מדובר בהכרה ובצורך להילחם בטרור ובאנטישמיות.". המכתב מסתיים בשאלה: "האם הייתם מאפשרים בשם חופש הביטוי הפגנות תמיכה באל קעאידה אחרי ה11 בספטמבר?" 
מנכ״ל ScienceAbroad, נדב דואני: "מאז החלה הלחימה אנחנו מקבלים עוד ועוד עדויות על המתרחש בקמפוסים השונים בשם 'חופש הביטוי', מדענים וסטודנטים ישראלים שמפחדים להגיע לקמפוס, להזדהות כישראלים ופשוט חיים בפחד. לא יעלה על הדעת שראשי האוניברסיטאות לא יפעלו בנושא באופן תקיף. אנחנו קוראים להם לנקוט עמדה ברורה ונחרצת, לא 'לצד ישראל', אלא לצד העולם הנאור ולהראות, גם למתנגדי ישראל בעולם, שהפעם זה לא דיון פוליטי, זה דיון בין טוב לרע, בין אנושי ללא אנושי" 
ארגון המדענים הישראלים בחו”ל, הוא ארגון ללא כוונות רווח הפועל מאז 2006 לשמירת קשר עם חוקרים ישראלים בעולם והשבת המוחות לישראל. ScienceAbroad הוא קהילה בינלאומית עבור מעל 10,000 חוקרים ישראלים ברחבי העולם.
הארגון מפעיל למעלה מ-50 מרכזים ב-24 מדינות המנוהלים על ידי מדענים מתנדבים ומעניק כלים, מפתח קשרים ופותח דלתות למדענים ישראלים המבקשים לשוב לישראל על מנת שיביאו עימם את הידע, הכישרון, הניסיון והקשרים שצברו לאקדמיה ולתעשייה כמנוע צמיחה לישראל.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מי שפטריוטים שיחזרו ארצה ויחליפו את הגייס ה-5 באקדמיה (ל"ת)
    גדליה 10/2023/30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור