קריירה ולימודים

ביטוח לאומי בבשורת ענק: גם לכם מגיעים 9,950 שקל?

בכל מקרה של עבודה בהיקף משרה נמוך, ניתן לפנות לביטוח הלאומי, לבירור זכאות באתר או במוקד הטלפוני 6050*, כאשר סכום המענק המלא למי שהשלים תקופת עבודה המזכה במענק  - 9,950 שקל (החל ב- 01.01.2022)
מערכת ice |  9
מענקים מביטוח לאומי (צילום shutterstock, פלאש 90/ יונתן זינדל, unsplash)
אולי גם לכם מגיע. בעוד השיחות על שינוי השירות בצה"ל ושינוי אופי השכר של חיילי החובה, כאשר גם נושא השוויון בנטל עולה בימים אלה בצל המאבק בין חרדים לחילונים, המענק לחייל משוחרר בעבודה נדרשת (בעבר מועדפת) משולם על ידי הביטוח הלאומי לחיילים משוחררים משירות סדיר (גם אם לא השלימו את כל תקופת השירות) ולמי שסיימו שירות לאומי או שירות לאומי-אזרחי של 24 חודשים - ועבדו במשך 6 חודשים מלאים בעבודה נדרשת. מגיע סכום לא מבוטל.

אז ככה זה עובד. העבודה צריכה להיות במשרה מלאה, כנהוג בענף שבו אתה עובד, ככלל 8 שעות עבודה ביום. בכל מקרה של עבודה בהיקף משרה נמוך, ניתן לפנות לבירור זכאות באתר או במוקד הטלפוני 6050*, כאשר סכום המענק המלא למי שהשלים תקופת עבודה המזכה במענק  - 9,950 שקל (החל ב- 01.01.2022).
 

אבל מה הסעיפים הקטנים בתוק החוק ומה השתנה? מי שעבדו פחות מ-6 חודשים מלאים - יכולים להיות זכאים בתנאים מסוימים למענק חלקי, אם עבדו בעבודה המוגדרת כעבודה מועדפת. מי שהפסיקה את השירות הלאומי עקב נישואים - תוכל להיות זכאית למענק בתנאי שהשלימה 6 חודשי שירות לפחות, ונישאה תוך 30 ימים מיום הפסקת השירות.

בעקבות משבר הקורונה ישנן הקלות בתנאי הזכאות למענק למי שהשתחררו משירות סדיר ומשירות לאומי/אזרחי במהלך התקופה מ-1.1.19 עד 31.12.20. אבל כיצד תקבלו את המענק? ראשית עליכם לברור זכאותכם, לבדוק האם העבודה שבחרתם מוגדרת מועדפת, להגיש תביעה למענק מועדפת בביטוח הלאומי, להלשלים מסמכים אם תדרשו ולאחר מכן תקבלו את הסכום.
תגובות לכתבה(9):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    עוד הטבה עבור החרדים
    חיים 08/2023/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הלכה המדינה הלכה הציונות
    סגור
  • 7.
    בטוח לאומי
    שוש 08/2023/04
    הגב לתגובה זו
    2 1
    מאד מצטערת....לא מאמינה חד וחלק!!!
    סגור
  • 6.
    חרט. ברטה הכל יחסי ציבור
    דליה כהן 08/2023/03
    הגב לתגובה זו
    13 0
    הכל יחסי ציבור ואם ואם ואם עד שנותנים הנשמה יצאת ואת קיצבת הזיקנה ,פשוט מתעלמים מהקשישים
    סגור
  • 5.
    שודדי קצבת אזרח ותיק
    מרגי 08/2023/03
    הגב לתגובה זו
    10 0
    מנסים באמצעות סיסמאות לשדרג את תדמיתם בתקשורת
    סגור
  • 4.
    לממשלה הזאת יש פטנט חדש
    אבי מהגליל 08/2023/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כל יום אנחנו מתבשרים על איזשהי מתנה שהביטוח הלאומי מעניק באופן חד פעמי.כל המטרה היא להעביר עוד כסף לחרדים נכון שפה ושם יעמדו עוד אנשים בקריטריונים אך מה איכפת לחרדים אם הממשלה מוציאה כסף גם ללא חרדים,העיקר שרוב החרדים עומדים בקריטריונים.
    סגור
  • 3.
    ביטוח לאומי
    זהורית 08/2023/03
    הגב לתגובה זו
    4 2
    אני פונה למנכל ביטוח לאומי פשוט אי אפשר לסבול את האטימות שלכם מחלקים כל יום כל יום כספים לכולם ואנחנו הקשישים נגמר לנו הלוז מה קרה שכחתם אותנו? הקמנו את המדינה גידלנו ילדים במשרות ביטחון בכירות ואתם עושים צחוק וקרקס אתם מחלקים בלי חשבון אלפים תוספת ואנחנו הקשישים מה קורה איתנו? איפו שר הרווחה לא מתבייש? מה עושה תפקידך? וכל קודמך מה אתם מגרדים? אין לנו עבר לתרופות ולא לאכול ולא לשלם חשמל והמיסים אם היינו חוסכים את גל השנים הכספים ששילמנו לכם היום היה לנו מיליונים מה אתם עושים תתעוררו ואני פונה אלייך אדון סמוטריץ שר האוצר אולי ממך תבוא הישועה? סמוטריץ אתה אדם דתי ירא שמיים קודם לעניין עירך ואחר כך לערבים שמתחתנים עם פלסטיניות עושים שלושים ילדים והפריירים אנחנו משלמים להם כמו הסיפור שסבתא בישלה דייסה והלכנ הלכה ולא נשאר לה דייסה אנא אנא ממך שר האוצר סמוטריץ תדאג לקשישים אין לנו תרופות תן לנו לחיות בכבוד! אנחנו שילמנו ובניו את המדינה הזאת שאת עוד לא נולדתה תחשוב על ההורים שלך גם איזו הרגשה שאנחנו צריכים לבקש מהילדים שלנו למבנה פתח את ליבך וכיס המדינה שלנו דחוףףףףףףףףףףף
    סגור
  • 2.
    זה בגלל הרפורמה המשפטית הדיקטטורה שולטת
    שמחה 08/2023/03
    הגב לתגובה זו
    0 3
    דיקטטורה בושה
    סגור
  • 1.
    ביטוח לאומי בגירעון
    איזה בדיחה 08/2023/03
    הגב לתגובה זו
    3 2
    על מה אתם מדברים בדיוק
    סגור
  • למגיב מיספר 1
    אוהד 08/2023/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אייך בגירעון הריי מחלקים מענקים
    סגור