קריירה ולימודים

מדאיג: חרם אקדמי גדול על ישראל - "פוגעת בזכויות הפלסטינים"

הארגון הגדול ביותר שמטיל חרם אקדמי על ישראל: איגוד האנתרופולוגים האמריקני הצביע בעד החרמת ישראל בשל "אפרטהייד" שהיא מבצעת בפלסטינים. החרם יחול על שיתופי פעולה רשמיים עם מוסדות אקדמיים ישראליים, אבל חוקרים מישראל יורשו להשתתף בכנסי האגודה
מערכת ice |  1
הנפת דגל פלסטין באוניברסיטה (צילום מסך כאן 11)
אחרי שנים רבות בהן איים להטיל חרם אקדמי על ישראל: האגודה האנתרופולוגית האמריקנית (AAA) הצביעה ברוב של 71% בעד החרם בגלל "אפרטהייד" ו"הפרה מתמשכת של זכויות הפלסטינים".
Ynet חשף כי חוקרים בישראל חוששים שהחרם שהוכרז אתמול עלול לעורר חרם אקדמי עולמי נרחב יותר. החרם של איגוד האנתרופולוגים, המאגד למעלה מ-12 אלף אנשי אקדמיה, הנו הארגון הגדול ביותר שמטיל חרם אקדמי על ישראל עד כה.

במסגרת החרם, ייאסר על מוסדות אקדמיים ישראליים שימוש, הפצה או פרסום חומרים של הארגון וחבריו, לרבות בכתבי העת שבבעלותם, וכן, השתתפות בכנסים ואירועים מטעם הארגון. יחד עם זאת, החרם מוטל על המדינה, אולם לא יימנע מחוקרים וסטודנטים מישראל להשתתף בכנסים ואירועים של האגודה, ואף לפרסם בכתבי העת שלה.
לפני ארבעה חודשים פורסמה עצומה של כ-500 חוקרים, מרצים ורופאים ישראלים השוהים בחו"ל, המזהירה מפני השלכות המהפכה המשפטית על מעמדה הבינלאומי של ישראל. החותמים על העצומה הזהירו כי קיים חשש לפגיעה בשיתופי פעולה מחקריים בינלאומיים ובתקציבי תרומות וקרנות מחקר בישראל, ואף מחרם בינלאומי על האקדמיה הישראלית.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אבל היהודונים קוראים להחרים את ישראל-שיאכלו את הדיסה הח
    יצחק אברג'ל 07/2023/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חמה שהם בישלו
    סגור