קריירה ולימודים

מיליוני עובדים יעבדו רק 4 ימים? זה המהלך של נשיא האיגוד

על פי דיווחים חדשים, נשיא איגוד העובדים הגדול בגרמניה, בו חברים כארבעה מיליון עובדים, עשוי לעבור למודל עבודה של ארבעה ימים בשבוע. ההתנגדות כבר נשמעת במפלגת האופוזיציה בממשלה הגרמנית
מערכת ice | 
כוח עבודה (צילום shutterstock)
כבר זמן מה, ובפרט לאחר תקופת המגפה, יותר ויותר מחקרים נעשים על שיטות עבודה שונות ובפרט בנושא קיצור שבוע העבודה המקובל מחמישה ימים לארבעה. הדבר תופס יותר ויותר תאוצה באירופה, ולאחרונה מסתמן כי בין הראשונות שיאמצו את המודל היא דווקא גרמניה.
לפי גלובס, העובדים בגרמניה הם בין הפעילים ביותר באירופה והדבר, במהלך השנים, אפשר למדינה להפוך להיות בין הכלכלות הגדולות ביותר ביבשת. לכן, מעבר למודל עבודה של ארבעה ימים בלבד הוא צעד מאוד מפתיע עבור המדינה. עם זאת, בימים האחרונים הודיעה נשיא ארגון העובדים הגדול ביותר במדינה, שכולל כארבעה מיליון עובדים, כי זה המהלך הבא של האיגוד.
הנשיא המדובר הוא יירג הופמן והוא אמון של איגוד העובדים של חברת IG Metall העוסקת בתחומי הפלדה והמתכת. הופמן מסר בריאיון ל"בילד" כי הוא מאמין למחקרים שנעשו בתקופה האחרונה שמעידים כי מדובר בבוסט טוב לרווחת העובד וגם לפעילות החברה. כמו כן, הוא מאמין שהמהלך יוכל להחזיר את הנשים, שרוצות לקיים איזון בריא של חיי עבודה ומשפחה, לשוק העבודה.
דעתו של הופמן מקבלת תמיכה ממנהיגת המפלגה הסוציאל-דמוקרטית שנמצאת בשלטון במדינה, ססקיה אסקין. עם זאת, אין מהלך מצד המפלגה, נכון לעכשיו, להפוך את המהלך לכלל מדיני.
מנגד, באופוזיציה השמרנית מבקרים את הגישה הזו וטוענים כי היא דווקא תפגע בכלכלה ובמשרות שאינן מתאימות למודל, כמו רפואה, שיטור ועבודות פיזיות שונות. למרות זאת, חברות פרטיות במדינה, כמו חברות היי־טק, כבר מנסות להתאים את עצמן למודל. כמו כן, במידה והופמן יצליח במהלך שלו - היא כנראה תיכנס לפועל רק בעוד כשנתיים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה