קריירה ולימודים

מענק של 6,200 שקל ושדרוג השכר ב-3%: אלו העובדים שירוויחו

הסכם קיבוצי ראשון לעובדי קופת חולים "מכבי": לאחר תהליך ארוך, ומשא ומתן שנמשך יותר משנתיים, נחתם היום הסכם קיבוצי ראשון בין קופת חולים מכבי ובין ההסתדרות הלאומית, באישור הממונה על השכר במשרד האוצר
מערכת ice |  9
עליית שכר הממוצע (צילום Pixabay)
עובדי קופת החולים "מכבי" זוכים להסכם קיבוצי חדש. לאחר תהליך ארוך ומשא ומתן שנמשך יותר משנתיים, נחתם היום הסכם קיבוצי ראשון בין קופת החולים "מכבי" לבין ההסתדרות הלאומית, באישור הממונה על השכר במשרד האוצר. ההסכם נחתם היום במעמד שר האוצר, בצלאל סמוטריץ'; הממונה על השכר (בפועל), אפי מלכין; יו"ר ההסתדרות הלאומית, יואב שמחי ומנכ״לית מכבי שירותי בריאות, סיגל דדון לוי.
ההסכם כולל תוספות שכר ניכרות, אחידות ודיפרנציאליות בגובה של כ-3% בשנה, ומענקים לעידוד מצוינות ושימור עובדים בקופה. כמו כן, כלל העובדים יעברו מדירוג דרגה לשכר 'הזנק' - שכר שורה שאינו כולל רכיבי ותק. נוסף על כך, יינתן לעובדים מענק חד פעמי בשנת 2023 בסכום של 6,200 שקל. ההסכם כולל גם כלי גמישות ניהולית משמעותיים והוא מאפשר לאחוז גבוה מעובדי הקופה, מדרג הביניים ומעלה, להישאר בחוזה אישי.

מנכ״לית "מכבי שירותי בריאות", סיגל דדון-לוי, מסרה: ״עובדות ועובדי מכבי הם מעמודי התווך של מערכת הבריאות בישראל. אני מברכת על ההסכם הקיבוצי שנחתם לראשונה עם ההסתדרות הלאומית ובתמיכת משרד האוצר, שיביא לשיפור במעמד, ברווחה ובתנאי העסקתם של עובדינו המסורים. לאורך כל הדרך ראינו לנגד עינינו את טובת העובדים ואנחנו נמשיך ונפעל למען אלפי עובדות ועובדי מכבי מדן ועד אילת שפועלים לילות כימים למען בריאותם של 2.6 מיליון חברי מכבי בישראל".
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' מסר: "אני שמח על חתימה של עוד הסכם שכר טוב. המהלך הזה ייטיב עם עובדי "מכבי שירותי בריאות", עם מערכת הבריאות כולה, והוא ממשיך את היציבות שאנו מביאים לכלכלה הישראלית עם אישור תקציב המדינה וחוק ההסדרים בממשלה, והעברתו בקריאה ראשונה בכנסת. נמשיך לפעול לחיזוק הכלכלה הישראלית ולדאוג לחיזוקה של המדינה בכל התחומים. ההסכם הזה הוא המשך ההשקעה הרבה של המדינה ברפואה בקהילה מתוך רצון להוריד את כמות האשפוזים בבתי החולים ולהקל על מערכת הבריאות".
עוד הוסיף: "שירותי בריאות בקהילה הם המפתח למערכת בריאות ציבורית איכותית וחזקה. ההסכם שנחתם מעודד מצוינות. אני מודה לממונה על השכר על עבודה מקצועית וליווי המו"מ. כמו כן, אני מודה להסתדרות הלאומית על עבודה מקצועית לגיבוש הסכם מצוין ואחראי שטוב לעובדים וטוב למשק ולכלכלה ואני מקווה שארגוני עובדים נוספים ילכו בדרכה ויגלו את אותה מקצועיות ואחריות לאומית".

קרדיט: ההסתדרות הלאומית
הממונה על השכר (בפועל) אפי מלכין, הוסיף: ״ההסכם שנחתם היום בין "מכבי" ובין ההסתדרות הלאומית הוא הסכם טוב וחדשני שמהווה צעד חשוב בחיזוק מערכת הבריאות הציבורית - הסכם גמיש, דינמי שמאפשר לגייס ולשמר עובדים איכותיים ומעודד מצוינות. ההסכם יאפשר לקופה לשמר ולגייס את העובדים הטובים ביותר ויבטיח את המשך התפתחות הרפואה בקהילה למען בריאות הציבור. אני מודה לצוות המקצועי באגף, ולשותפים בקופת חולים מכבי ובהסתדרות הלאומית על המשא ומתן הארוך שנשא פירות להסכם עליו כולנו מברכים".
תגובות לכתבה(9):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 9.
    הסכם גרוע (ל"ת)
    חומי 04/2023/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 8.
    מעליא (ל"ת)
    עביר מןסא 04/2023/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 7.
    חוסר צדק
    שיי 04/2023/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה עם הנכים והקשישים בושה אף אחד לא דואג להם
    סגור
  • 6.
    חוסר צדק
    סיגלית 04/2023/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה עם עובדי הניקון והמטפלות וכל עובדי המשק אם כבר רוצים קצת לעזור צריך לעזור לכולם ... כולם יש הוצאות בית ילדים שכירות אוכל מטרנה חשמל מים ועוד.... שרק מההוצאות המדינה חשמל ארנונה מים (שפעם לא שילמו בגלל התאגיד התחלנו לשלם .... ) נגמר הכסף של העמל חבל מאוד למרות שכל הכבוד שמעט נהנים פרנסה בשפע ובקלות לכולם חג שמח ??
    סגור
  • 5.
    בושה מה אם גלגלי המשק נהגי אוטובוס
    פליקס 04/2023/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הם צריכים לקבל יותר מכולם מענקים רק מזלזלים בענף ומורידים את ההענף לזנות בקצב הזה לא ישארו נהגי אוטובוס!!!!!!
    סגור
  • 4.
    חוסר צדק
    גילי 04/2023/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פרווילגים, יושבים כל היום מחממים כסא. ומה עם אלה שעובדים???? משהו מחכה בארץ הזו שאנשים יעזבו את הארץ, אם לחו"ל או התאבדות... עצוב!!!
    סגור
  • 3.
    מה עם מכבי יזמות (ל"ת)
    ציון 04/2023/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    הסכם קיבוצי (ל"ת)
    ציון 04/2023/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    אשקלוּן (ל"ת)
    שמעון 04/2023/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור